prodaja@stozacibrid.com hr@hardtechnique.com vjeko.kovacicek@coolintunit.com info@tehnikhard.net mail@coolintunit.com webmaster@stozacibrid.com admin@hardtechnique.com tehnikhard.net web.stozacibrid.com www.coolintunit.com

Ubrzano aktivno učenje

Kada učimo u uobičajenim situacijama (uz knjigu ili učitelja), u osnovi koristimo tek 20 posto naših intelektualnih sposobnosti. Međutim, naš potencijal tijekom učenja nije predefiniran i ograničen.

Naime, inteligencija je skup sposobnosti koje mogu biti razvijene. Ubrzano učenje je sustav kreiran kao pomoć pri usvajanju i pamćenju novih znanja svima onima koji uče, neovisno o tome kojoj dobnoj skupini pripadaju. Cilj je što bolje iskoristiti vlastite intelektualne kapacitete korištenjem centara obje moždane polutke.

Lijeva i desna moždana polutka

Tradicionalne metode učenja usmjerene su više ka korištenju lijeve moždane polutke (one koja kontrolira korištenje jezika, logike i povezivanja), a manje desne (one koja je zadužena za oblike i uzorke, ritam, prostor i imaginaciju). Ostvarivanjem veze između obje polutke mozga tijekom učenja stimuliraju se elektro-kemijski impulsi, čime 100 milijardi naših aktivnih moždanih stanica radi intenzivnije.

Dobar primjer toga je učenje pjesme, kada istovremeno usvajamo melodiju, ritam i riječi. Ovo potvrđuje da učenje nije vezano uz samo jednu polutku našega mozga, već se može istovremeno odvijati u obje.

Aktivno učenje (učenje kroz rad, eng. learning by doing)

Budući da govoriti učimo govoreći, odnosno vježbajući riječi kroz govor, plivati učimo pokušavajući plivati, a vožnju automobila vozeći, čini se logičnim da se i usvajanje ostalih znanja, u ovom slučaju školskih, učini bližima praksi, odnosno njihovoj praktičnoj primjeni. Pritom je grupni rad i međusobna suradnja tijekom usvajanja novih znanja ne samo zabavnija, nego i uspješnija od samostalnog, odnosno tzv. izoliranog učenja.

Princip ubrzanog učenja povećava sposobnosti usvajanja novih znanja, stimulirajući mozak da radi intenzivnije. Ovo se može postići kreiranjem inovativnih i nestandardnih okruženja koja bi omogućila praktično učenje, poput primjene metode dramatizacije radi usvajanja znanja iz fizike.

Nadalje, učenici bi, na primjer, tijekom nastave mogli izraditi uvećanu maketu neke kompleksne molekule ili pripremiti jednominutnu dramu o životnom ciklusu kukca ili pak ključnog povijesnog događaja. Umjesto da samo zapisuju ono što učitelj pripovijeda o, na primjer, složenom zemljopisnom procesu, učenici bi o istom mogli sastaviti pjesmu. Time iskustvo učenja postaje ugodnije, usvoji se više informacija, a u konačnici se povećava i želja za usvajanjem dodatnih, odnosno novih informacija i znanja.

Ponavljanje usvojenog gradiva

Još jedan bitan aspekt metode ubrzanog učenja je i ponavljanje novousvojenog znanja tijekom procesa učenja. Provedene studije pokazuju da ljudski mozak zaboravlja veliki dio informacija koje procesuira tijekom jednog dana ako te informacije nisu ponavljane.

Kako biste pomogli djetetu da zapamti ono što je taj dan naučilo u školi, potičite ga da vam priča o ključnim idejama i pojmovima koje je taj dan usvojilo. Na kraju tjedna ponovno ga tražite da vam ponovi glavne točke i ideje. Time mu ne pomažete samo u svakodnevnom usvajanju novog gradiva, već mu olakšavate i pripreme i ponavljanje za nadolazeće testove i ispite.

Vijest je prenesena s Portala BBC Schools.