prodaja@stozacibrid.com hr@hardtechnique.com vjeko.kovacicek@coolintunit.com info@tehnikhard.net mail@coolintunit.com webmaster@stozacibrid.com admin@hardtechnique.com tehnikhard.net web.stozacibrid.com www.coolintunit.com

Učimo na OPG-u

Učenici Osnovne škole Ante Curać – Pinjac iz Žrnova na otoku Korčuli posjetili su Poljoprivredno obiteljsko gospodarstvo “Moraš” i upoznali domaće životinje, poljoprivredno imanje i način života na gospodarstvu.

Učenici 1. razreda Osnovne škole Ante Curać Pinjac iz Žrnova na otoku Korčuli, s učiteljicom Anamarijom Radovanović, posjetili su obiteljsko gospodarstvo “Moraš”. Neki učenici su po prvi put vidjeli kravu, hranili je i saznali dosta zanimljivosti o ovoj korisnoj domaćoj životinji. Imali su priliku hraniti kravu i doznali su koje sve mliječne proizvode vlasnica gospodarstva izrađuje od kravljeg mlijeka. Pokazala im je i muzilicu koja joj uvelike olakšava svakodnevni posao muženja. Osim krave vidjeli su i upoznali koze te su imali priliku pomusti i pogledati čitav proces pripravljanja kozjeg sira. Vlasnica je učenicima ispričala kako je životinjama nadjenula imena: “Koza se zove Bočica jer ju je majka koza kao malu odbacila te smo je morali hraniti na bočicu da bi preživjela”. U kokošinjcu ih je dočekalo veliko iznenađenje. Nekoliko jaja je bilo zelene boje. Vlasnica je djeci objasnila kako jedna sorta autohtonih hrvatskih kokoši crne boje leže jaja u zelenkastoj boji. Vidjeli su i piliće koji su se izlegli prije mjesec dana i doznali kako je kokoš morala na njima neprestano ležati dvadeset i jedan dan kako bi ih grijala i kako bi oni na svijet došli živi i zdravi.

Osim životinja, učenici su upoznali i poljoprivredno imanje na kojem se nalaze krumpiri, blitva, grah, luk, salata, rajčice, krastavci i mnogo ljekovitog bilja. Vlasnica je učenicima ispričala kako cijelo poljoprivredno imanje gnjoji isključivo stajskim gnjojem koje dobiva od svojih životinja, tako da joj povrće jako dobro uspjeva i zdravo je jer nije tretirano nikakvim umjetnim proizvodima ni gnjojivima. Učenici su u povrtnjaku ubrali mlade krastavce te ih oprane pojeli zajedno sa korom. Doznali su da domaći netretirani krastavac u kori ima puno vitamina te ga je poželjno tako i pojesti. Nakon razgledavanja imanja, učenici su pojeli zdravi doručak koji im je vlasnica pripremila. Jeli su domaći kruh, kozji sir i povrće a pili su ledeni čaj od domaće metvice. Čestim izlascima u prirodu ponavljaju sadržaje prirode i društva i na taj način aktivno uče i ponavljaju, jer aktivno učenje je najbolji put prema odgoju i obrazovanju. Terenskom nastavom održanom u obiteljskom gospodarstvu ispunjeni su slijedeći odgojno obrazovni ishodi:

PID OŠ A.1.1. Učenik uspoređuje organiziranost u prirodi opažajući neposredni okoliš:

  • otkriva da cjelinu čine dijelovi, da se različite cjeline mogu dijeliti na sitnije dijelove
  • dijelovi i cjeline imaju različita svojstva/obilježja
  • navodi dnevne obroke i primjere redovitoga održavanja osobne čistoće i tjelovježbe povezujući s očuvanjem zdravlja.

PID OŠ B.1.1. Učenik uspoređuje promjene u prirodi i opisuje važnost brige za prirodu i osobno zdravlje:

  • brine se za očuvanje osobnoga zdravlja i okružja u kojemu živi i boravi.

PID OŠ B.1.2. Učenik se snalazi u vremenskim ciklusima, prikazuje promjene i odnose među njima te objašnjava povezanost vremenskih ciklusa s aktivnostima u životu:

  • reda svoje obveze, aktivnosti, događaje i promjene u danu i/ili tjednu prikazujući ih na vremenskoj crti ili lenti vremena, crtežom, dijagramom, uz korištenje IKT-a ovisno o uvjetima.

PID OŠ A.B.C.D.1.1. Učenik uz usmjeravanje opisuje i predstavlja rezultate promatranja prirode, prirodnih ili društvenih pojava u neposrednome okružju i koristi se različitim izvorima informacija.

  • opaža i opisuje svijet oko sebe služeći se svojim osjetilima i mjerenjima
  • crta opaženo i označava/imenuje dijelove
  • prepoznaje uzročno-posljedične veze u neposrednome okružju
  • postavlja pitanja povezana s opaženim promjenama u prirodi
  • postavlja pitanja o prirodnim i društvenim pojavama
  • objašnjava uočeno, iskustveno doživljeno ili istraženo
  • uočava probleme i predlaže rješenja
  • raspravlja, uspoređuje i prikazuje na različite načine rezultate – crtežom, slikom (piktogramima), grafom i sl.
  • donosi jednostavne zaključke.