Umjetna inteligencija (AI) značajno mijenja obrazovni krajolik utječući na metode poučavanja i učenja, stoga je cilj izlaganja bio prikazati kako se primjenom novih i inovativnih tehnologija može stvoriti poticajno okruženje za kreativno i interaktivno učenje.
U interaktivnom izlaganju pod nazivom “Programiranje v2.AI”, autori su pokazali kako kodiranje uz podršku umjetne inteligencije može olakšati učenicima svladavanje programerskih vještina automatiziranjem ispravljanja sintaktičkih i semantičkih pogrešaka, omogućujući im da se usmjere na razvoj računalnog razmišljanja.
Korištenjem generativnih UI alata poput Replita, proces programiranja postaje optimiziran, povećava se produktivnost, a naglasak se stavlja na stvaranje inovativnih softverskih rješenja. Replit je internetska platforma koja omogućuje jednostavan i pristupačan razvoj koda, čineći programiranje dostupnim učenicima različitih razina predznanja. Njegove ključne značajke uključuju interaktivno okruženje koje potiče suradnju i razmjenu ideja, podršku za više programskih jezika, UI asistenciju za generiranje i uređivanje koda s objašnjenjima te pristupačnost s bilo kojeg uređaja s internetskom vezom.
Integracijom alata Replit u nastavu, učenici razvijaju digitalne vještine, kreativnost i računalno razmišljanje, pripremajući se za buduće izazove digitalnog društva. Istovremeno, učitelji imaju priliku primijeniti suvremene tehnologije i metode poučavanja, obogaćujući obrazovni proces i motivirajući učenike za dublje razumijevanje programiranja.
Uz izlaganje, autori su održali i BoF (Birds of a Feather) raspravu na temu “Odabir najboljeg GenAI alata za izradu prezentacija”. Cilj je bio okupiti odgojno-obrazovne djelatnike kako bi podijelili svoja dosadašnja iskustva i zajednički analizirali prednosti i izazove koje generativni UI alati donose u obrazovni proces – posebice u kontekstu izrade prezentacija. Izrada kvalitetne prezentacije često zahtijeva dodatno vrijeme, trud te vještine sažimanja ključnih pojmova i njihovog logičnog i vizualno privlačnog prikaza.
Upravo zato, GenAI alati mogu nastavnicima znatno olakšati posao, omogućujući im da se više usmjere na sadržaj i interakciju s učenicima, a manje na tehničke aspekte izrade prezentacija. Međutim, s obzirom na veliki broj dostupnih alata, postavlja se pitanje kako prepoznati onaj koji najbolje odgovara specifičnim profesionalnim potrebama. Zahvaljujući stručnosti voditelja te aktivnom uključivanju sudionika kroz pitanja i razmjenu mišljenja, rasprava je rezultirala kvalitetnom diskusijom i korisnom razmjenom primjera iz prakse.
Kroz oba izlaganja, autori su sudionicima pružili širi kontekst i inspiraciju za primjenu tehnoloških dostignuća u svakodnevnom obrazovnom radu. Primjenom suvremenih alata nastavnici ne samo da osuvremenjuju svoj način rada, već i doprinose vlastitom profesionalnom razvoju te unaprjeđuju cijeli odgojno-obrazovni sustav.