Erasmus akreditacija predstavlja značajnu priliku za unapređenje kvalitete strukovnog obrazovanja, omogućujući školama da sudjeluju u međunarodnim programima razmjene, suradnji i umrežavanju. Početkom ove godine Erasmus akreditacija dodijeljena je Drugoj srednjoj školi Beli Manastir i to u području strukovnog obrazovanja do kraja 2027. godine.
Erasmus akreditacija omogućit će učenicima i nastavnicima Druge srednje škole Beli Manastir priliku za sudjelovanje u međunarodnim razmjenama koje će obogatiti njihovo obrazovno iskustvo. Učenicima će pružiti mogućnost sudjelovanja na inozemnoj stručnoj praksi, a nastavnicima priliku za umrežavanje, stručna usavršavanja i inovativne metode poučavanja kroz Job Shadowing.
Standardi kvalitete priznati na europskoj razini
Navedene mobilnosti pridonose razvoju interpersonalnih vještina, jezičnih kompetencija i razumijevanja drugih kultura, što je osobito važno u multikulturalnom okruženju karakterističnom za sve Erasmus programe. Navedene aktivnosti u prvom projektnom razdoblju počinju 1. lipnja ove godine, a završavaju 31. kolovoza 2026. godine.
Kroz Erasmus akreditaciju, strukovne škole imaju mogućnost suradnje s različitim partnerima u inozemstvu, kao što su škole, poslovne organizacije i partnerske organizacije koje nude brojne edukacije za nastavnike. Akreditacija putem Erasmus programa potiče škole na usvajanje standarda kvalitete koji su priznati na europskoj razini.
Učenje od drugih institucija, razmjena iskustva i inovativnih pristupa poučavanju može značajno unaprijediti metodologiju rada u strukovnom obrazovanju. To pridonosi stvaranju prestiža i konkurentnosti škola u odnosu na one škole koje ne provode Erasmus programe.
Inozemna stručna praksa
Prvi Erasmus program proveden u Drugoj srednjoj školi Beli Manastir odnosio se na kratkoročnu mobilnost učenika pod nazivom W.E.B. – Work Experience Booster tijekom 2022./2023. školske godine.
Projekt Discover & Learn Abroad u ovoj školskoj godini pridonio je razvoju stručnih kompetencija učenika kroz inozemnu stručnu praksu u Njemačkoj i Španjolskoj. Učenike se osobito dojmila stručna praksa u Španjolskoj na Tenerifima gdje su učenici zanimanja ekonomist, upravni referent i hotelijersko-turistički tehničar stekli vrijedna iskustva za buduće tržište rada.
Osim stručne prakse, učenici su posjetili brojne prirodne i kulturne atrakcije koje će im ostati u lijepom sjećanju za cijeli život, kao i poznanstva s učenicima iz drugih europskih zemalja.

Unaprjeđenje strukovnog obrazovanja
Dobivena Erasmus akreditacija pomoći će u rješavanju problema pronalaska kvalitetne stručne za učenike. Učenici će dobiti priliku za usvajanje novih znanja, vještina, ali i iskustva u drugim zemljama Europske unije. To će im pomoći da se razviju kao stručnjaci, prošire svoje horizonte i steknu konkurentnu prednost na tržištu rada. Povećavanje stručnih kompetencija učenika kroz mobilnosti i praksu u inozemstvu pomoći će učenicima da se približe stvarnim potrebama tržišta rada.
Erasmus akreditacija predstavlja značajnu priliku za unaprjeđenje strukovnog obrazovanja kako bi postalo privlačno mlađim generacijama učenika koji tek trebaju upisati srednju školu. Iako se strukovne škole susreću s mnogobrojnim izazovima, kroz Erasmus programe mogu stvoriti inovativno i kvalitetno obrazovanje koje je u skladu s potrebama društva i gospodarstva.