Srednja škola Ivana Meštrovića Drniš ponovno je potvrdila reputaciju ustanove koja njeguje izvrsnost u obrazovanju. Zahvaljujući inicijativi i angažmanu nastavnice Martine Jerković univ.spec.oec., koja je prepoznala vrijednost ovog projekta te uključila školu i svoje učenike, učenici 1. razreda smjera ekonomist sudjelovali su u prestižnom međunarodnom eTwinning projektu posvećenom financijskoj pismenosti mladih.
Jedinstvena platforma za razmjenu znanja
Ovaj projekt okupio je obrazovne institucije iz tri europske zemlje, stvarajući jedinstvenu platformu za razmjenu znanja i iskustava. U partnerstvu je sudjelovalo ukupno osam škola – šest iz Turske, jedna iz Rumunjske te Srednja škola Ivana Meštrovića Drniš kao jedini hrvatski predstavnik.
Brojke govore same za sebe: 9 predanih nastavnika i 72 motivirana učenika radilo je zajedno na projektnim aktivnostima koje su trajale kroz cijelu školsku godinu. Ovaj oblik međunarodne suradnje predstavlja pravi uspjeh za školu i dokaz da se kvalitetno obrazovanje prepoznaje i na europskoj razini.
Najvažniji aspekti financijske pismenosti
Program projekta bio je pažljivo osmišljen kako bi pokrio najvažnije aspekte financijske pismenosti koje svaki mladi čovjek treba poznavati:
- potrošačka prava i brendovi – učenici su istražili kako prepoznati marketinške trikove, razumjeti svoja prava kao potrošači i razviti kritički odnos prema brendovima i reklamama
- strategije pametne kupovine – kroz praktične radionice učili su kako prepoznati prave popuste od lažnih, kada i kako koristiti kupone, te kako planirati kupovinu tako da maksimalno iskoriste svoj budžet
- upravljanje štednjom – mladi ekonomisti savladali su osnove planiranja budžeta, važnost redovite štednje i različite načine kako uštedjeti novac u svakodnevnom životu
- osnove investiranja – upoznali su se s osnovnim pojmovima svijeta investicija, različitim vrstama ulaganja i važnosti diversifikacije portfelja.
Dobri temelji za pametne odluke
Projekt nije bio usmjeren samo na financijske teme. Učenici su kroz zajedničke aktivnosti razvijali i digitalne vještine koristeći različite alate za online suradnju – od video poziva preko zajedničkih prezentacija do kreiranja digitalnih materijala.
Posebno vrijedna bila je kulturna razmjena s vršnjacima iz Turske i Rumunjske. Učenici su upoznali različite pristupe financijskom obrazovanju u drugim zemljama, razmjenjivali iskustva o gospodarskim prilikama svojih zemalja i stvorili prijateljstva koja nadilaze državne granice.
Projekt je nagrađen Nacionalnom oznakom kvalitete eTwinning, što predstavlja priznanje za kvalitetu provedenih aktivnosti. Ova oznaka dodjeljuje se samo projektima koji zadovoljavaju najstrože kriterije u pogledu inovativnosti, pedagoške vrijednosti i uspješnosti provedbe.
Ovakvi projekti predstavljaju budućnost obrazovanja – međunarodni, praktični i usmjereni na vještine koje će učenicima stvarno trebati u životu. Financijska pismenost postaje sve važnija u modernom svijetu, a učenici sada imaju dobre temelje za donošenje pametnih financijskih odluka. Uspjeh u eTwinning projektu još je jedan korak prema tome da učenici postanu uspješni i obrazovani građani Europe.