prodaja@stozacibrid.com hr@hardtechnique.com vjeko.kovacicek@coolintunit.com info@tehnikhard.net mail@coolintunit.com webmaster@stozacibrid.com admin@hardtechnique.com tehnikhard.net web.stozacibrid.com www.coolintunit.com

Viaduc de Millau: most koji dodiruje oblake

Jedna je od najimpresivnijih građevina suvremene arhitekture na svijetu svakako most Vijadukt de Milo (Viaduc de Millau), koji se uzdiže iznad doline rijeke Tarn na jugozapadu Francuske. Njegovom izgradnjom, koja je počela u listopadu 2001. godine, a završila u studenome 2004. godine, značajno je skraćena važna prometnica koja povezuje Pariz u Francuskoj i Barcelonu u Španjolskoj.

Umjesto lošom vijugavom cestom dugom 30 km koja je prolazila kroz nepristupačan kanjon rijeke Tarn, ovaj važni cestovni pravac danas vodi preko najvećeg mosta na svijetu.

Vijadukt de Milo po mnogo čemu je specifičan pa ga često nazivaju „faraonskom građevinom modernog doba“. To je najduži viseći most na svijetu i najviši most ikada sagrađen, koji sa svojih 343 metara visine premašuje visinu Eiffelovog tornja (324 m), najvećeg ponosa francuske arhitekture. Zanimljiva je činjenica da je za njegovu izgradnju bila angažirana tvrtka koju je baš Alexandre Gustave Eiffel oformio krajem 19. stoljeća. Inače, ova je građevinska tvrtka osim Eiffelovog tornja i mosta Vijadukt de Milo, podigla i čuveni Kip slobode u New Yorku.

Cijelom njegovom dužinom od 2460 metara, most nosi sedam betonskih pilona, koji ovisno o konfiguraciji zemljišta ispod, dosežu visinu u rasponu od 78 do 245 metara. Za dodatno su ojačanje postavljena 154 čelična užeta, a osnova svakog stupa ima površinu od 200 kvadratnih metara i ukopana je u zemlju 16 metara. Za potrebe zidanja stupova potrošeno je 85 000 tona betona.

U izgradnji je mosta sudjelovalo više od 500 radnika, koji su za svaki sat svog rada postavljali po deset metara dužine mosta, a posao im je značajno olakšavala tada najsuvremenija kompjutorska tehnologija. Kako bi sve bilo milimetarski precizno, radovi su nadgledani satelitskim GPS-uređajima.

Prilikom izgradnje u betonsku su masu ubacivani detektori koji bilježe svaku promjenu materijala, precizno čak do stotog dijela milimetra. Izvođači su radova dali jamstva visoke otpornosti na udare vjetra i oscilacije koje izaziva preko 10 000 vozila, koliko ih u prosjeku preko mosta prijeđe za jedan dan. Također su jamčili “rok trajanja” mosta od 120 godina. U projekt izgradnje najvećeg mosta na svijetu utrošeno je oko 400 milijuna eura. Izračunato je da će se od naplate cestarina ta investicija potpuno otplatiti za 75 godina.

Prometnica E75 čiji je dio i Vijadukt de Milo, najprometniji je putni pravac u Francuskoj i najkraća cestovna poveznica između dvije europske metropole Pariza i Barcelone. Udaljenost od Pariza do Barcelone iznosi 1040 km, a ova impozantna cestovna građevina, u Francuskoj često nazivana “Most u oblacima”, nalazi se na 650 km od Pariza i 390 od Barcelone.

Vijest je prenesena s portala pixelizam.com.