prodaja@stozacibrid.com hr@hardtechnique.com vjeko.kovacicek@coolintunit.com info@tehnikhard.net mail@coolintunit.com webmaster@stozacibrid.com admin@hardtechnique.com tehnikhard.net web.stozacibrid.com www.coolintunit.com

Vukovarski gimnazijalci sudjelovali na “IN EDU hackathonu medijske i informacijske pismenosti”

Centar za mir, nenasilje i ljudska prava-Osijek u subotu, 28. studenog 2020. godine, organizirao je “IN EDU hackathon medijske i informacijske pismenosti za učenike srednjih škola”. Hackathon se proveo u okviru IN EDU projekta pod nazivom “Inclusive communities through media literacy and critical thinking education” koji se financira koji se sredstvima Erasmus+ programa Europske Unije.

Tema hackathona bile su lažne vijesti pri čemu su učenici surađujući u timovima, trebali osmisliti medijsku kampanju s ciljem podizanja svijesti o medijskoj i informacijskoj pismenosti i prezentirati pred žirijem. Sudjelovalo je 10 srednjih škola, a Gimnaziju Vukovar predstavili su učenici Anja Vinković, Ema Stankoski Hrgović, Srđan Padežanin i Lara Šijanović pod vodstvom profesora mentora Sanje Pavlović Šijanović i Davora Šijanovića, potpomognuti organiziranom tehničkom podrškom prilikom rješavanja zadatka u smislu savjetovanja i upućivanja na korisne resurse kako bi sama kampanja bila što bolja. Ekipa vukovarske gimnazije pod nazivom 404! Naziv tima ne postoji, osigurala je cjelodnevnu komunikaciju i suradnju putem Zoom aplikacije.

Hackathon je obilovao brojnim događanjima. Početak hackathona i uvodne riječi vezane za projektni zadatak, započele su već u 9 sati, nakon čega je uslijedio i prvi blok hackaton rada u trajanju od tri sata. Potom je uslijedilo predavanje urednika portala “Fake news tragač”, Stefana Janjića “Kako prepoznati i pobijediti dezinformacije” i pauza za okrijepu. Drugi blok hackaton rada završio je u 17 sati, nakon čega su sudionici mogli poslušati predavanje Lane Ciboci sa Edward Bernays Visoke škole za komunikacijski management, pod nazivom “Dezinformacije i lažne vijesti u novim medijima”. Komunikacija s timovima odvijala se na Discordu dok se cjelokupni program odvijao putem Zooma.

Najuzbudljiviji dio odnosio se na završne pripreme i prezentaciju gotovih kampanja žiriju, uključujući odgovaranje na postavljena pitanja žirija i ostalih sudionika hackatona, i u konačnici  proglašenje najuspješnijih radova. Prilikom procjene predstavljenih kampanja, žiri se vodio unaprijed postavljenim kriterijima primjenjivosti, procjene sadržaja, primjene tehnologije, učinka kampanje i predstavljanjem kampanje.Boravak od 12 sati u virtualnom okruženju u sklopu svih hackathon događanja ekipu vukovarske gimnazije nije odveo u Bugarsku, ali je rezultirao novom kampanjom koja će uz dorade i nadogradnje, smatraju autori, zasigurno zaživjeti.

Ekipa vukovarske gimnazije, na društvenoj mreži Instagram, kreirala je kampanju @imposter_warning  za podizanje svijesti i prepoznavanje lažnih vijesti s naglaskom na uključivanje zajednice u zajedničku borbu protiv lažnih vijesti, pri čemu se odlučila za osnovnoškolce kao ciljanu publiku i osmislila strategiju uporabom raznih digitalnih alata i resursa. Kampanja je osmišljena na način da je provediva u periodu nakon natjecanja, a prilagođena je realizaciji u online okruženju. Ekipa vukovarske gimnazije kroz tri objave, predstavila je brojne edukativne sadržaje izrađene o obliku videozapisa, plakata i prezentacije, a same aktivnosti za osnovnoškolce osmišljene su u vidu ankete i snimanja videoodgovora u sklopu Flipgrid zida “Medijska pismenost” i edukacije videozapisom.

Lažne vijesti u medijima, prvenstveno na internetskim portalima i društvenim mrežama, postale su dio svakodnevnice, i stoga ne iznenađuje činjenica da je Svjetska zdravstvena organizacija pojavu masovnog širenja lažnih vijesti nazvala infodemijom. Sudjelovanjem u hackatonu, učenici vukovarske gimnazije stekli su vrijedna iskustva i znanja. Autori ističu da nikad nije prerano za razvoj vještina medijske pismenosti,a izrađenom kampanjom, ekipa vukovarske gimnazije pokušat će i najmlađe učenike naučiti kako prepoznati razliku između lažnih i vjerodostojnih vijesti i izvora.