Webinar o eTwinning projektu “Primjena različitih tehnika učenja”

U petak, 22. listopada 2021. godine, Aleksandra Dužević, prof. pedagogije i Alen Hasikić, mag.paed., osnivači projekta “Primjena različitih tehnika učenja” predstavili su navedeni projekt i  okupili mnoštvo sudionika iz cijele Hrvatske i šire. Webinaru su prisustvovali stručni suradnici svih profila, te učitelji i nastavnici srednjih škola.

“Učiti kako učiti” je međupredmetna tema koja je propisana kao obavezna odlukom MZO (NN 7/2019-154). Stručni suradnici su posebno prozvani da realiziraju međupredmetne teme, te da surađuju s učiteljima/nastavnicima pri realizaciji istih. Projektno učenje je izvrsno za realizaciju, jer učenika stavlja u aktivnu ulogu, suradnički i timski rad. Učenici rado prihvaćaju ovakav oblik učenja, doživljavaju ga kao izazov i druženje s vršnjacima diljem EU. Projektom žele realizaciju ove i ostalih međupredmetnih tema (koje se također realiziraju kroz ovaj projekt: Uporaba IKT alata, Osobni i socijalni razvoj, Zdravlje (posebno mentalno zdravlje)) razviti potrebne kompetencije učenika za život u 21. stoljeću gdje će cjeloživotno i brzo učenje novih znanja i vještina, kao i prilagodba novim situacijama biti prioritet. Kako učenje učenicima predstavlja pritisak, stres, težak i neugodan rad cilj nam je prikupiti znanja i iskustva koja će okrenuti paradigmu riječi “učiti kao teškoća” u “zanimljiv izazov” i dati učenicima tehnike i alate za učinkovite tehnike učenja. Posebno misle na mentalno zdravlje učenika, te su u aktivnosti uključiti teme koje će kod učenika izazvati znatiželju i promišljanje o svom mentalnom zdravlju i povezanosti učenja, škole i sl. s ovim aspektom zdravljem.

eTwinning je digitalna platforma koja je namijenjena odgojno-obrazovnim djelatnicima i učenicima u EU i zemljama u postupku priključenja u Europsku zajednicu. Kroz platformu članovi mogu realizirati zajedničke projekte, organizirati događanja, osnivati stručne grupe, slušati edukacije… sve s ciljem jačanja kompetencija učenika i odgojno-obrazovnih djelatnika.
Projekt “Primjena različitih tehnika učenja” do sada je okupio 41 sudionika iz RH, 11 iz Srbije, 3 iz BIH, 2 iz Turske, 1 iz Švedske i 1 iz Sjeverne Makedonije, ali i dalje su otvoreni za priključenje svim zainteresiranima. Smatraju da je razmjena znanja i iskustva izuzetno važna, te će ovim putem pokušati stvoriti korisnu zbirku tehnika i alata učenja i poučavanja.
Osnivači projekta kao cilj projekta naveli su da će istražiti suvremena znanja i vještine o različitim, učinkovitim tehnikama učenja, kako bi učenicima olakšali i učinili efikasnijim proces učenja.

Dakle, učenje je cjeloživotni proces smatraju da je vrlo važno obučiti učenike vještinama efikasnog učenja. Učenici će steći kompetencije samostalne primjene različitih tehnika pri usvajanju obrazovnih ishoda. Uz to, razvit će vještine lakšeg pamćenja informacija, povezivanja dijelova nastavnih jedinica u smislene cjeline, izlaganja pred drugima, te planiranja vlastitog učenja. U projekt namjeravaju uključiti i vanjske suradnike, eksperte u pojedinim područjima koji će sudionicima približiti svoja znanja i metoda rada u poučavanju učenja. Vanjski suradnici će održati “okrugli stol” u formi online javnog događaja kojem će se moći pridružiti i zainteresirani izvan projekta. Na taj način žele dati doprinos cjelokupnoj zajednici, bilo roditeljima, bilo učenicima, a ne samo odgojno-obrazovnim djelatnicima.

Projekt je jednogodišnji te se provodi u 2021./2022. godini. Aktivnosti projekta su raznovrsne, a početne aktivnosti su već odrađene. Mjesečne rezultate sudionici projekta objavljuju na eTwinning platformi, kao i grupi na društvenim mrežama. Aktivnosti javnost može pratiti na mrežnim stranicama škola kao i na javnoj FB grupi pod istim imenom kao i projekt. Kako bi u javnoj zajednici promovirali učenje kao pozitivno iskustvo, kao zanimljiv izazov, svima kroz cijeli život, namjeravaju, kao inovaciju, osmisliti obilježavanje i utvrđivanje Međunarodnog dana učenja. Pozivamo zainteresirane da predlože (u komentaru, na e-mail, u grupi i sl.), datum i argument za taj datum. Na kraju projekta, osnivači projekta planiraju sa svojim sudionicima izraditi e-Priručnik o efikasnim metodama učenja koji će biti javno dostupan.