prodaja@stozacibrid.com hr@hardtechnique.com vjeko.kovacicek@coolintunit.com info@tehnikhard.net mail@coolintunit.com webmaster@stozacibrid.com admin@hardtechnique.com tehnikhard.net web.stozacibrid.com www.coolintunit.com

Zašto nam tehničke tvorevine trebaju u razrednoj nastavi?

U okviru aktivnosti Tima za darovite u OŠ Jurja Dobrile Rovinj organiziran je posjet udruzi “Istrian de Dignan”u Vodnjanu.

Navedena udruga jedna je od partnera na TOMATO projektu koji ima za cilj olakšati transnacionalnu distribuciju kreativnog, kulturnog i umjetničkog sadržaja na međunarodnoj razini te povećati konkurentnost i gospodarski potencijal ovog sektora. Konkretno, nastoji povećati pristup i uključivanje javnosti u situacijama društvene, ekonomske i kulturne marginalizacije, te poboljšati vještine učenja djece, kroz inovativni, obrazovni i interaktivni alat.

U okviru projekta izrađeni su pedagoški i edukativni priručnici, Tomato Kit – Food for think kutiju, društvene aplikacije i mobilne aplikacije.

Učenici trećeg razreda matične OŠ Jurja Dobrile Rovinj te trećeg i četvrtog razreda Područne škole Rovinjsko Selo imali su zadatak sastaviti tehničku tvorevinu – tradicionalni mlinac za kavu uz pomoć Tomato Kit – Food for think kutije koju su dobili na dar od udruge. Tradicionalni mlinac za kavu je ručni uređaj koji se koristi za mljevenje zrna kave neposredno prije pripreme napitka, čime se čuvala svježina i aroma kave. Najčešće je izrađen od drveta ili metala, s mehaničkim sustavom mljevenja koji se pokreće okretanjem ručke.

Odabir tradicionalnog mlinca za kavu nije slučajan. Naime, Istarska županija provodi projekt zavičajne nastave s ciljem formiranja institucionalnog oblika očuvanja istarskog zavičajnog identiteta, te čuvanje svog regionalnog bogatstva i regionalne posebnosti. Učenici su se, nakon što su sastavili mlinac, prisjetili da su već sličan mlinac vidjeli kod djedova i baka, a budući da će se s tehničkim tvorevinama djeca susresti i u nastavi Tehničke kulture, provedena aktivnost pružila im primjerenu razinu osposobljenosti i kroz timski rad ojačala motivaciju za buduće slične aktivnosti u predmetnoj nastavi.

Tehničke tvorevine, poput didaktičkih i edukativnih igračaka, imaju izuzetnu važnost za razvoj djece jer potiču cjelokupni kognitivni, motorički, socijalni i emocionalni razvoj. Kroz igru s tehničkim tvorevinama djeca razvijaju sposobnosti rješavanja problema, logičkog razmišljanja, kreativnosti i mašte, što su temeljne vještine za uspjeh u školi i kasnijem životu.

Takve igračke omogućuju djeci da istražuju, eksperimentiraju i razumiju svijet oko sebe, čime se potiče njihova znatiželja i želja za učenjem. Osim toga, tehničke tvorevine pomažu u razvoju fine i grube motorike, koordinacije pokreta te preciznosti, što je važno za svakodnevne aktivnosti poput pisanja, crtanja ili vezanja cipela.

Kroz zajedničku igru, djeca razvijaju i socijalne vještine kao što su suradnja, dijeljenje i komunikacija s vršnjacima. Korištenje tehničkih tvorevina u igri također jača samopouzdanje, potiče samostalnost i omogućuje djeci da kroz pokušaje i pogreške uče iz vlastitih iskustava, što je ključno za razvoj upornosti i strpljenja. Ukratko, tehničke tvorevine su neizostavan alat u dječjem odrastanju jer omogućuju stjecanje znanja i vještina koje djeci koriste cijeli život.