Projekt je ovo Agencije za elektroničke medije i Ureda UNICEF-a za Hrvatsku koji se provodi od 2018. godine. Da su karlovački gimnazijalci itekako zainteresirani za ove teme svjedoči i činjenica da u ovoj školi postoji Videodružina, Fotosekcija, izborni predmet Filmska umjetnost, a od 2023. godine imaju i svoj podcast Gimnazijska špica.
Za učenike 1. a i 3. d razreda njihove su razrednice Zrinka Tomašković i Maja Sokač organizirale tri gostujuća predavanja koja su održana na satu razrednika.
U 1. a razredu radionicu “Karte su na stolu” održao je tajnik Kinokluba Karlovac Toni Šarić. Radionica je pripremljena u iznimno aktualnom obliku pub-kviza što je učenike dodatno motiviralo na aktivno sudjelovanje. U formi kviza učenicima su predstavljene karte koje su u zajedničkom projektu napravili Kinoklub Karlovac i učenici Srednje škole Duga Resa s pomoću kojih učenici viših razreda osnovne škole i prvih razreda srednjih škola mogu povećati svoja znanja o medijskoj pismenosti.
Kviz je bio podijeljen u četiri cjeline: o medijskoj pismenosti, o filmu i filmskoj umjetnosti, o sigurnosti na internetu i o online igrama; ukupno trideset pitanja. Učenici su bili podijeljeni u timove po četvero i poput pravih kvizaša vodili su borbu do zadnjeg trenutka. Od ukupno trideset bodova, koliko je bilo moguće osvojiti, najbolja ekipa točno je odgovorila na 29 pitanja, a posljednja na 26, dakle borba se vodila skoro do samog kraja.
Jedan sat razrednog odjela je na izuzetno zanimljiv i nenametljiv način osvježio znanja gimnazijalaca koji su za svoje znanje osvojili i nagrade: prva ekipa majice Kinokluba Karlovac, a sve ostale po jedan špil karata.
U 3. d razredu radionicu „Razmisli prije nego što klikneš“ održala je bivša učenica škole Magdalena Petrunić, a sada studentica prijediplomskog studija politologije na Fakultetu političkih znanosti Sveučilišta u Zagrebu. Interaktivna radionica sastojala se od različitih aktivnosti s pomoću kojih su se učenici tijekom 45 minuta upoznali s alatima uz pomoć kojih mogu ostati sigurni na internetu, prepoznavali su i razlikovati lažne vijesti od onih istinitih. Na primjeru su triju scenarija izračunavali svoj digitalni otisak. Uz to, s pomoću Privacy Checkup Challengea naučili su kako koristiti postavke u društvenim mrežama u svrsi zaštite svojih podataka.
U drugoj je radionici „Tajni svijet algoritama: kako internet odlučuje umjesto nas“ nastavnica matematike Daniela Marčetić pokazala kako algoritmi oblikuju njihov digitalni svijet. Njezin je glavni cilj bio osvijestiti kako personalizirani sadržaj može utjecati na mišljenja, odluke i ponašanje korisnika interneta.
Tijekom školskog sata dani su odgovori na sljedeća pitanja: Što su algoritmi i kako funkcioniraju? Kako pretraživači i društvene mreže prilagođavaju sadržaj korisnicima? Filter baloni i eho-komore – zašto vidimo samo određene informacije? Koliko je utjecaj algoritama na kritičko razmišljanje i donošenje odluka?
Pozitivne povratne informacije učenika potvrđuju opravdanost uvođenja tema medijske pismenosti i izvan okvira nastave Hrvatskoga jezika gdje su kultura i mediji jedan od triju domena sa zastupljenošću od 10 do 15 posto što zasigurno nije dostatno. Stavljanjem dodatnog naglaska na medijsku pismenost i na značajan i svakodnevni utjecaj medija na sve nas, i na učenike, ali i na učitelje i roditelje, doprinosimo većoj sigurnosti prilikom komunikacije u svim domenama, uživo, ali i u virtualnom okruženju.