Tim je povodom u Gimnaziji Vukovar organizirana edukativna radionica pod nazivom „U mreži zdravlja“, čiji je cilj bio osnažiti učenike osnovnim znanjima i vještinama iz područja pružanja prve pomoći.
Radionica je osmišljena i vođena u suradnji s učenicama trećih i prvih razreda – Ivanom, Tiom, Eneom, Lucijom, Petrom i Paolom – koje već duže vrijeme aktivno sudjeluju u promociji zdravstvene pismenosti kroz provedbu različitih edukacija, kako u školi tako i u lokalnoj zajednici.
Radionica je provedena kroz niz interaktivnih i praktičnih aktivnosti koje su učenicima omogućile aktivno sudjelovanje i neposredno usvajanje znanja. Učenici su upoznali osnovne korake u pružanju prve pomoći, uključujući prepoznavanje životno ugrožavajućih stanja, zaustavljanje krvarenja, pravilno zamatanje ozljeda te pružanje pomoći kod opeklina.
Kroz praktičnu vježbu kardiopulmonalne reanimacije (KPR) na lutki, uvježbavali su osnovne korake oživljavanja – postupke koji mogu značiti razliku između života i smrti u stvarnim situacijama. Posebna pažnja posvećena je i situacijama koje zahtijevaju brzo, ali smireno i informirano djelovanje – poput pružanja pomoći osobi koja doživi epileptični napadaj.
Učenici su naučili kako pravilno reagirati, kako zaštititi osobu od dodatnih ozljeda i kada je potrebno pozvati hitnu medicinsku pomoć. Također su uvježbali postavljanje osobe u bočni položaj, što je jedna od temeljnih mjera prve pomoći u slučajevima gubitka svijesti, povraćanja ili otežanog disanja.
Ovakve inicijative predstavljaju važan doprinos razvoju zdravstvene pismenosti mladih, kao i njihovoj osobnoj i društvenoj odgovornosti. U vremenu kada su sve češće situacije u kojima je brza i pravilna reakcija presudna, osposobljavanje mladih za pružanje prve pomoći treba biti sastavni dio njihova obrazovanja.
Kroz ovakve radionice, učenici razvijaju i osjećaj empatije, solidarnosti i spremnosti na djelovanje – temeljne vrijednosti Crvenog križa.
Radionica je završila timskim kvizom znanja koji je dodatno motivirao učenike na promišljanje i provjeru naučenog kroz igru i suradnju. Najuspješniji timovi simbolično su nagrađeni, no mnogo važnija bila je činjenica da su svi sudionici iz radionice izašli bogatiji za korisna i primjenjiva znanja.
Uloga škole u promicanju zdravlja i sigurnosti sve je važnija, a aktivnosti poput ove radionice primjer su kako se obrazovni proces može povezati s konkretnim životnim vještinama.
Radionica „U mreži zdravlja“ pokazala je kako se kroz edukativno iskustvo može potaknuti razvoj odgovornosti, solidarnosti i spremnosti na pomoć drugima. Takve inicijative osim što razvijaju vještine, oblikuju humane i osviještene mlade ljude – što je trajna vrijednost svake škole i zajednice.