Sam pojam mreža asocira na različite primjene, od tradicionalnog pletiva različitih debljina i vrsta koje se koriste za ulov ribe ili pak drugih životinja u morima, jezerima ili rijekama, sustava međusobno povezanih linija, vodova ili cjevovoda poput prometne mreže, električne mreže, naftovoda, ali i kao sinonim za internet.
Na satu informatike u petim razredima aktivnost je obuhvatila jednu specifičnu vrstu mreže na koju često zaboravljamo i naprosto nam nije vidljiva ali u današnjem modernom svijetu bez nje više ne možemo a njome je umrežen cijeli grad – sustav pročišćavanja otpadnih voda sa silnom mrežom cjevovoda.
Iako je već poznato kako 72 % Zemljine površine pokriva voda, 97 % vode je slana voda a tek 3 % slatkovodna voda. Stoga je očuvanje voda važan prioritet o kojem od mladosti treba sustavno voditi brigu. Sustavi cjevovoda kojima protječe otpadna voda nakon tuširanja, upotrebe mašine za pranje rublja ili posuđa, upotrebe toaleta i slično dovode otpadne vode do uređaja za pročišćavanje koji odvaja krupni otpad, masti, ulja i mulj kako bi se u biološkim bazenima s pomoću mikroorganizama uklonila sva onečišćenja nakon čega bi se pročišćena voda mogla dezinficirati. Tako pročišćena voda može se ponovno koristiti, primjerice za zalijevanje zelenih površina i slično.

Učenici su prije upoznavanja s funkcionalnostima sustava pročišćavanja otpadnih voda, imali priliku provjeriti svoje znanje u kratkom online kvizu.
Na pitanje oko toga što se događa kad se bace vlažne maramice u WC 97,5 % učenika je odgovorilo kako bi isto moglo uzrokovati začepljenje u cijevima. Na pitanje što učiniti s lijekovima kojima je istekao rok trajanja, 72,5 % učenika odnijelo bi ih u ljekarnu a 27,5% bi ih bacilo u smeće. Korišteno ulje za kuhanje bi 60 % učenika odnijelo u reciklažno dvorište, no 40 % bi ih bacilo u kantu za smeće ili izlilo u sudoper. Na pitanje odlaze li voda iz WC-a i sudopera na različita mjesta, polovica ih smatra kako je navedena tvrdnja točna. Većina učenika 42,5 % smatra kako se pročišćena voda ispušta u more, dok ostali učenici smatraju kako se preusmjerava radi ponovne uporabe.
Kviz je pokazao kako postoji znatna razina razumijevanja rada sustava otpadnih voda no i nadalje kroz edukaciju može se osnažiti znanje učenika u određenim područjima.
U završnom dijelu učenici su imali priliku odigrati virtualnu igru upravljanja sustavom pročišćavanja otpadnih voda kako bi bolje razumjeli proces odvajanja krupnog otpada, masti, ulja i mulj. Učenici su na navedeni način kroz prezentaciju i praktične zadatke upoznali kako funkcionira sustav pročišćavanja otpadnih voda u gradu te su virtualno analizirali put otpadnih voda od trenutka kada napuste kućanstva do povratka u prirodu nakon pročišćavanja.
Kroz navedene aktivnosti učenici su imali priliku osvijestiti svoje znanje te dodatno potaknuti svoju kreativnost i logičko razmišljanje, a istovremeno su se upoznali s važnosti nevidljive mreže otpadnih voda u modernom svijetu. Aktivnost je potaknula učenike na razmišljanje o tome kako su svi dijelovi našeg života, od prirodnih procesa do tehnologije i međuljudskih odnosa, zapravo dio velikih i malih mreža koje nas okružuju.