U Osnovnoj školi Popovac projektne aktivnosti provodili su učitelji Sanja Kopunović Legetin, Marijana Kuna, Silvija Švelinger i Goran Podunavac. Nizom zanimljivih, istraživačkih i suradničkih zadataka učenici su usvajali znanja i vrijednosti povezane s očuvanjem okoliša, razvijali odgovorno ponašanje prema prirodi te jačali vještine kritičkog mišljenja, timskog rada i aktivnog građanstva.
Izrada maskote projekta
Jedna od zanimljivijih aktivnosti bila je izrada maskote projekta, koja je povezala dječje likovno izražavanje s promicanjem zelenog i održivog načina života. Učenici su kroz crtež, ilustraciju i digitalnu obradu osmišljavali maskotu koja simbolizira vrijednosti projekta.

Aktivnost je poticala razvoj ekološke svijesti te promišljanje o svijetu koji ih okružuje, uz primjenu znanja o digitalnim alatima i poštivanju autorskih prava. Kroz proces stvaranja učenici su razvijali kreativnost, ali i kritičko mišljenje, budući da su morali osmisliti simbol koji nosi poruku i potiče na djelovanje u smjeru održivog razvoja.
Učenici su rado sudjelovali u aktivnosti “ECO friendly praznici – blagdani i ukrasi”, čiji je cilj bio potaknuti razmišljanje o održivijem pristupu tradicionalnim proslavama.
Ukrasi od recikliranih i prirodnih materijala
Kroz zajedničke zadatke s projektnim partnerima učenici su istraživali i prezentirali primjere zelenijeg i ekološki prihvatljivijeg načina obilježavanja Božića i Nove godine.
Izrađivali su ukrase od recikliranih i prirodnih materijala, osmišljavali ideje za minimalističko i održivo uređenje prostora te razmatrali kako osobni izbori tijekom blagdana mogu pozitivno utjecati na okoliš. Ova je aktivnost spojila kreativnost, kulturu i održivi način razmišljanja, potičući učenike na ekološki osviješteno djelovanje i tijekom prazničnog razdoblja.
U okviru aktivnosti “Zelene novogodišnje odluke”, učenici su promišljali o vlastitom doprinosu održivijem načinu života te osmislili konkretne odluke koje žele provesti u novoj godini. Svoje su odluke zapisali na papir, ali i predstavili putem plakata, prezentacija te kratkih videozapisa. Aktivnost je dodatno ojačala osjećaj osobne odgovornosti te potaknula učenike da vlastitim primjerom motiviraju vršnjake i širu zajednicu na donošenje i provođenje ekološki osviještenih odluka.
Otpadni materijali kao didaktičke igre i pomagala
Sve škole uključene u projekt provodile su vlastite ekoakcije, osmišljene kao praktičan odgovor na ekološke izazove u lokalnoj zajednici. Učenici Osnovne škole Popovac sudjelovali su u sadnji drveća i drugog bilja, prikupljanju otpada te čišćenju i uređenju okoliša oko škole. Cilj ovih aktivnosti bio je omogućiti učenicima da kroz konkretno djelovanje postanu nositelji pozitivnih promjena te razvijaju otpornost i osjećaj odgovornosti prema klimatskim promjenama.
Među posebno kreativnim i održivim aktivnostima istaknula se “Otpadni materijali kao didaktičke igre i pomagala”, u kojoj su učenici izrađivali edukativne materijale isključivo od recikliranih i odbačenih materijala. Cilj aktivnosti bio je potaknuti stvaranje didaktičkih pomagala inovativnim i održivim pristupom, pri čemu su učenici razvijali kreativnost, motoričke vještine i pedagošku osjetljivost za potrebe drugih.

Nakon izrade, učenici su svoja pomagala poslali partnerskim školama, a istovremeno su i sami primili igre koje su izradili učenici iz drugih sredina. Time je aktivnost dobila dodatnu dimenziju međuvršnjačke suradnje, razmjene ideja i jačanja projektne povezanosti među školama. Uz ekološki aspekt, ova je razmjena pridonijela i razvoju empatije, timskog rada te svijesti o vrijednosti samostalno izrađenih edukativnih alata.
Učenici rado preuzimaju odgovornost
Uz navedene primjere, tijekom provedbe projekta realiziran je i niz drugih zelenih i održivih aktivnosti kojima su učenici i učitelji dali svoj doprinos očuvanju okoliša i razvoju ekološke svijesti. Ova zbirka svjedoči o kreativnosti, predanosti i snazi suradnje škola koje su zajedničkim radom doprinijele stvaranju zelenijeg i održivijeg obrazovanja.
U okviru projekta izrađen je i interaktivni kviz znanja. Kviz je bio osmišljen tako da bude zabavan, edukativan i poticajan, a sudjelovali su u njemu i učenici drugih škola uključenih u projekt. Osim što je služio za utvrđivanje naučenog, kviz je dodatno motivirao učenike i potaknuo ih na samostalno istraživanje i učenje.
Provedba projekta Živimo zelenije i održivije 3 pokazala je koliko učenici uživaju u sudjelovanju u ovakvim eko aktivnostima koje ih potiču na razmišljanje, stvaranje i djelovanje. Kada im se pruži prilika da uče kroz iskustvo, suradnju i kreativnost, učenici rado preuzimaju odgovornost, razvijaju osjećaj brige za okoliš i postaju aktivni sudionici promjena.
Ovakvi projekti ne samo da obogaćuju kurikulum, već dugoročno oblikuju vrijednosti i stavove budućih generacija koje će znati i htjeti živjeti zelenije i održivije.