prodaja@stozacibrid.com hr@hardtechnique.com vjeko.kovacicek@coolintunit.com info@tehnikhard.net mail@coolintunit.com webmaster@stozacibrid.com admin@hardtechnique.com tehnikhard.net web.stozacibrid.com www.coolintunit.com

Bez granica u jeziku, književnosti i srcu

Drugi put zaredom Osnovna škola Ivana Mažuranića iz Vinkovaca uključila se u međunarodni projekt Čitanje ne poznaje granice/Branje ne pozna meja, koji promiče čitanje, razumijevanje književnosti i povezivanje mladih čitatelja iz Hrvatske i Slovenije.

Projekt okuplja škole iz obje zemlje, potičući učenike na međusobnu suradnju, upoznavanje jezika i književnosti te razvijanje kreativnog izražavanja.

Vinkovačke učenike 7. a razreda u projektu su vodile učiteljica hrvatskoga jezika Maša Vulić i školska knjižničarka Gorana Hasel. Njihovi partneri bili su učenici 6. c razreda Osnovne škole Petrovče iz Slovenije, uz mentorstvo knjižničarke Tajane Krajnc Barič i učiteljice Maje Bubik Polovšak.

Suradnja je započela razmjenom božićnih poklona koje su učenici sami izradili, a nastavila se raznovrsnim aktivnostima vezanim uz slovensku poeziju. Posebna pažnja posvećena je prevođenju pjesama slovenskih autora, što je predstavljalo pravi izazov za učenike koji su, koristeći rječnike i vlastito znanje, izrađivali prijevode i uspoređivali ih s izvornicima. Time su otvorene zanimljive rasprave o jeziku, značenju i pjesničkom izrazu.

Jedna od upečatljivih aktivnosti bila je i razmjena pisama i crteža. Nakon čitanja slikovnice Ogledalce Grigora Viteza, slovenski su učenici na svom jeziku pisali pisma i slali ilustracije, koje su hrvatski učenici s oduševljenjem prevodili i na njih odgovarali osobnim i kreativnim porukama.

Tijekom godine učenici su stvarali i blackout poeziju na temelju stihova slovenskih pjesnika kao što su Mila Kačič, Tone Pavček, Srečko Kosovel i France Prešeren. Njihovi radovi, nastali pažljivim odabirom riječi i ilustracijom pomoću flomastera i bojica, pokazali su bogatstvo izražavanja koje se rađa na spoju književnosti i likovne umjetnosti.

Projekt je zaključen izradom maštovitih pop-up čestitki inspiriranih pročitanim pjesmama, a svaka čestitka bila je popraćena pismom u kojem su se učenici predstavili i podijelili svoje misli i interese – učvrstivši tako prijateljstva nastala kroz projekt.

Zahvaljujemo učenicima i učiteljima OŠ Petrovče na trudu, inspirativnim radovima i otvorenosti. I ove nas je godine projekt podsjetio da čitanje doista ne poznaje granice – ni jezične, ni kulturne, s nadom da će se suradnja nastaviti i uživo u skoroj budućnosti.