prodaja@stozacibrid.com hr@hardtechnique.com vjeko.kovacicek@coolintunit.com info@tehnikhard.net mail@coolintunit.com webmaster@stozacibrid.com admin@hardtechnique.com tehnikhard.net web.stozacibrid.com www.coolintunit.com

U eTwinningu učenici imali i uloge influencera održive mode

Učenici OŠ Sveti Petar Orehovec sudjelovali su u eTwinning projektu “Fast vs Sustainable Fashion” kojeg su provodili s partnerima iz Francuske, Italije, Rumunjske, Španjolske i Švedske.

Provedenom evaluacijom projekta utvrđeno je da je tema projekta dobro izabrana i da su osmišljene aktivnosti dovele do ostvarenja planiranih ciljeva.

Ostvarivanju zadanih ciljeva naročito su pomogla istraživanja koja su učenici provodili o brzoj i održivoj modi. Nakon istraživanja uslijedilo je pisanje članaka, a materijalni rezultat te aktivnosti je zajednička e-knjiga u koju su uvršteni najbolji članci učenika, njih 19.

Učenici su se potrudili biti i influenceri održive mode te su pripremali kratke video sadržaje u kojima su demonstrirali primjere popravka i recikliranja odjeće. U OŠ Sveti Petar Orehovec snimljena su dva videa (VIDEO 1  VIDEO 2).

U aktivnosti dnevnik modnog otiska učenici su tijekom dva tjedna bilježili svoje odjevne kombinacije i zapisivali gdje su nabavili odjeću, od kojih je materijala napravljena i gdje je odjeća proizvedena. Projekt je započeo ispitivanjem učeničkih stavova i poznavanja činjenica o brzoj i održivoj modi, a mišljenja sudionika ispitana su i na kraju u svrhu evaluacije projekta. U anketnom ispitivanju sudjelovalo je 55 učenika i na temelju njihovih odgovora zaključeno je da su planirani ciljevi uspješno ostvareni.

Ciljevi bili su sljedeći:

  • osvijestiti učenike o utjecaju industrije brze mode na okoliš
  • osvijestiti učenike za odgovornije navike prilikom kupnje odjeće
  • potaknuti učenike da razmišljaju o mogućnosti recikliranja odjeće
  • uključiti učenike na interaktivne i kreativne načine, potičući njihovo razumijevanje održivosti mode.

Za potvrdu izrečenog zaključka o uspješno ostvarenim ciljevima slijedi nekoliko podataka iz provedenog ispitivanja.

  • prije sudjelovanja u ovom projektu više od polovice sudionika ankete (51 %) nije razumjelo pojam brze mode
  • 58 % anketiranih na nijednom od predmeta u svojim školama nikad nije razgovaralo o brzoj i održivoj modi. Iako o temi brze i održive mode nisu svi imali prilike učiti u školi, ispitanici su potvrdili da su u školi najviše naučili o potrebi zaštite prirode. Ukupno 41 % posto ispitanih najviše je u školi naučilo o zaštiti prirode, obitelj je na drugom mjestu (25 %), mediji su na trećem mjestu (21 %), a umjetnost (9 %) i vršnjaci (4 %) na začelju
  • upravo ovaj projekt većini sudionika osvijestio je i problem nehumanih radnih uvjeta i niskih plaća u tekstilnoj industriji
  • svakako najveća vrijednost ovog projekta je što su zahvaljujući provedenim aktivnostima svi ispitani postali svjesni da je prilikom nabave odjeće potrebno provjeravati sastav tkanine na etiketama. Naročito ohrabruje podatak da je čak 76 % ispitanih o važnosti čitanja etiketa barem jednom pričalo s obitelji ili vršnjacima.

O usklađenost provedenih aktivnost s ostvarivanjem željenih ciljeva govore i sljedeći odgovori ispitanika:

  • ukupno 95 posto ispitanih kroz ovaj projekt postalo je svjesno koliko brza moda zagađuje prirodu
  • ukupno 91 posto ispitanika upravo kroz ovaj projekt doznalo je za termin groblja odjeće
  • ukupno 80 % ispitanih doznalo je da se odjeća na području EU nosi u prosjeku 7 – 8 puta.

I na kraju, također jedan važan podatak. Prije sudjelovanja u ovom projektu 30 % ispitanih nikad nije nešto šivalo, a tijekom ovog projekta 88 % sudionika je barem jednom nešto šivalo.