Inkluzija podrazumijeva uključivanje djece i odraslih koji su, zbog psihofizičkih, socijalnih, kulturnih, odgojno-obrazovnih mogućnosti, etničkih i drugih razlika podložni socijalnoj isključenosti, izloženi marginalizaciji.
Škola, kao temeljna društveno-povijesno uvjetovana ustanova, izložena je promjenama i dužna pratiti trendove društvenih promjena.
Slijedom navedenog, učiteljice prvih razreda OŠ Bartola Kašića i OŠ Lovre pl. Matačića u Zagrebu, školske godine 2024./25. osmislile su i provele međuškolski projekt Miševi i mačke na glavačke na 100 načina.
Provedene su aktivnosti prilagođene učenicima različitih dobi uključujući učenike i s posebnim potrebama (učenici s teškoćama sluha i vida) kao i učenicima koji pripadaju različitim manjinama (Romi, Sirijci, Ukrajinci, Rusi, Nijemci).
Usporedno s početnim opismenjavanjem i učenjem hrvatskog školskog formalnog pisma, učenici prvih razreda upoznavali su i znakovno pismo te osnovne elemente Brailleovog pisma.
Zbirka pjesama Miševi i mačke naglavačke, pjesnika Luke Paljetka poslužila je kao odlična podloga za različite vrste aktivnosti. Učenici su se najprije upoznavali s pjesmama, slušali ih i čitali jedni drugima te učili dijelove napamet. Učenici kojima hrvatski nije materinji jezik naučili dijelove pjesama na svom jeziku (njemačkom, romskom, engleskom…) te ih recitirali ostalim učenicima. Svi učenici uključeni u projekt naučili su odabrane dijelove pjesama i na znakovnom jeziku
Djelatnica Hrvatskog saveza gluhoslijepih osoba održala je s učenicima i učiteljicama izuzetno zanimljivu i korisnu radionicu znakovnog jezika, upoznala ih s poteškoćama s kojima se susreću osobe s teškoćama vida i sluha te im pokazala kako mogu pomoći da se takve osobe osjećaju prihvaćeno i ravnopravno.
Tijekom rada na projektu primjenjivani su se različiti oblici rada, a interaktivnost se pokazala kao osobito privlačna učenicima koji su s velikim zanimanjem i veseljem sudjelovali u svim aktivnostima.
Nakon cjelogodišnjeg rada na ovom projektu vidljiva je vrlo visoka razina ostvarenosti planiranih ishoda – osobito u razvoju interesa za kulturnu baštinu, čitalačke pismenosti, spremnosti na suradnju, međusobnog prihvaćanja, tolerancije, izgradnje pozitivnih međugrupnih odnosa i poboljšanja socijalne uključenosti.
Visoka razina postignuća motivira na nove aktivnosti koje doprinose razvoju pozitivnih odnosa u multikulturalnom okruženju.