Ovogodišnji primjer koji je snažno utjecao na naš svakodnevni rad, ali i na učenike, bio je eTwinning projekt My Country 3-D. Kroz sudjelovanje u ovom projektu, naša učionica postala je prostor međunarodnog dijaloga, kreativnosti i digitalne povezanosti s vršnjacima iz devet europskih zemalja.
O projektu
U projektu My Country 3-D sudjelovalo je 24 učitelja i čak 297 učenika iz devet zemalja: Ukrajine, Grčke, Španjolske, Turske, Gruzije, Rumunjske, Poljske, Armenije i Hrvatske.
Iz škole Pavao Belas sudjelovalo je 55 učenika te tri učiteljice – učiteljica hrvatskog jezika Ivanka Tomić i dvije učiteljice engleskog jezika Lea Pintarić i Ivana Lovrić.
Projekt je trajao cijelu nastavnu godinu te je bio podijeljen u šest tematskih modula, od kojih je svaki trajao mjesec dana:
- Tko smo mi? – Učenici su se upoznavali, predstavljali svoju školu i domovinu, te radili u međunarodnim timovima
- Blago zavičaja i Dan tolerancije – Istraživali su kulturne i arhitektonske posebnosti svojih zemalja, učeći o važnosti međusobnog poštovanja.
- Božićne tradicije moje domovine – Upoznali su i predstavili božićne običaje svoga kraja
- Prirodni laboratorij Europe – Posvetili su se istraživanju prirodnih ljepota Europe i važnosti njihove zaštite.
- Moji europski snovi – Svoja promišljanja o budućnosti Europe i svojoj ulozi u njoj prikazali su u podcastu
- 20 godina eTwinninga i Dan Europe – Kreativno su obilježili dvije važne obljetnice kroz zajedničke aktivnosti.
- U svim su modulima učenici surađivali u međunarodnim timovima, koristeći digitalne alate poput Canve, Padleta, Geniallyja i Google Workspacea. Rezultat njihove suradnje bile su prezentacije, videozapisi, podcasti, kvizovi i 3D prikazi, a komunikacija se odvijala putem TwinSpace platforme.
Što su učenici dobili projektom?
Sudjelovanjem u projektu učenici su:
- razvijali suradničke i komunikacijske vještine
- stjecali digitalne kompetencije
- učili rješavati probleme na kreativan način
- planirali svoje vrijeme i poštivali rokove
- učili o kulturnim i prirodnim znamenitostima različitih zemalja
- povećali samopouzdanje i motivaciju za učenje stranog jezika
Najvažnije – učenici su osjetili da su dio šire, europske zajednice te da njihovo znanje i doprinos imaju stvarnu vrijednost.
Što je projekt donio učiteljima?
Tijekom projekta učitelji su:
- surađivali s kolegama iz različitih obrazovnih sustava, od vrtićkih do srednjoškolskih, iz različitih europskih zemalja
- razmjenjivali metode i pristupe poučavanju
- naučili koristiti nove digitalne alate
- osnažili osjećaj pripadnosti europskoj obrazovnoj zajednici
Sve to pridonijelo je ne samo profesionalnom razvoju, već i većoj kreativnosti u svakodnevnom radu u učionici.
Projektni izazovi i kako smo ih savladali
Naravno, rad u međunarodnom timu nosi i svoje izazove – različite vremenske zone, tehničke poteškoće, razlike u školskim kalendarima. No, uz dobru organizaciju, fleksibilnost i entuzijazam svih sudionika, sve prepreke smo uspješno prevladali.
Upravo su ti izazovi bili prilike za učenje – i za učenike, i za nas učiteljice. Ništa manje važno, povezali smo se unutar školskog tima, budući da smo jedni drugima pružali podršku u izvedbi aktivnosti. U konačnici suradnja unutar škole donijela nam je ponovno titulu eTwinning škole.
Zaključno – škola koja raste iznutra
Projekt My Country 3D pokazao je kako međunarodni projekti ne trebaju biti složeni niti nedostižni – već itekako izvedivi, sa svim dobnim skupinama od vrtića do punoljetnosti, čak unutar istog projekta istovremeno. I ovaj eTwinning projekt nam je omogućio da učimo jedni od drugih, da širimo vidike i da naša škola postane mjesto povezivanja, tolerancije i inovacije.
