Međutim, upravo u toj “prevlasti” slike, glas dolazi do izražaja. Vođene tom idejom, deset učiteljica iz šest europskih zemalja – Španjolske, Italije, Francuske, Hrvatske, Turske i Slovačke – osmislile su eTwinning projekt Podcast Yourself, koji je okupio 122 učenika u dobi od 12 do 14 godina. Osnovna škola “Pavao Belas” je u projektu sudjelovala s 20 učenika, a učiteljica engleskog jezika Ivana Lovrić je zajedno s učiteljicom iz Francuske i suosnivač projekta.
Ciljevi projekta
Cilj projekta bio je potaknuti učenike da promisle što im je važno, koje teme ih zanimaju i izraze to putem podcasta – suvremenog, pristupačnog i moćnog medijskog formata. Kroz višemjesečni rad, učenici su razvijali brojne međupredmetne kompetencije:
- jezične (pisanje, govor, slušanje na materinskom i stranom jeziku)
- medijske (snimanje, montaža, uređivanje)
- građanske (komunikacija, timski rad, izražavanje mišljenja)
- kritičko mišljenje (provjera izvora, analiza, odabir informacija)
- digitalne vještine (rad u online alatima i platformama).
Projekt je ujedno bio i ulaz u svijet novinarstva – učenici su upoznali pravila etičke komunikacije, važnost timskog rada u stvaranju sadržaja te ulogu “nevidljivih” članova tima poput scenarista, urednika i tehničara.
Projektne aktivnosti
Projekt je započeo u rujnu aktivnošću povodom Europskog dana jezika – učenici su se predstavljali na različitim jezicima i time već na početku ušli u multikulturalni dijalog.
Uslijedio je natječaj za izradu glazbenog jingla, koji je zatim korišten u svim epizodama. Učenici su aktivno birali i predlagali teme podcasta, a među prvim realiziranim temama bio je sport, gdje su partneri jedni drugima postavljali pitanja, a odgovore oblikovali u zvučne uratke. Jedan od rezultata ove epizode bila je i infografika.
Podcasti na temu sporta:
https://tinyurl.com/Podcast-on-Modric
https://tinyurl.com/Drazen-Petrovic
Učenici su tijekom projekta:
- razmjenjivali blagdanske poruke
- sudjelovali u online sastancima
- izrađivali uvodne podcast epizode o sebi, svojoj školi i gradu
- koristili online alate kao što su Padlet, Canva, BookCreator, Audacity, Digistorm i Digipad.
Jedan od zanimljivijih zadataka uključivao je osmišljavanje vizualne naslovnice (covera) za podcast te kreiranje kvizova i igara vezanih uz epizode partnera – čime je dodatno potaknuta kreativna i analitička obrada sadržaja.
Suradnja i komunikacija
Suradnja je bila ključna – učitelji su putem Google dokumenata organizirali zadatke, učenici su radili u međunarodnim timovima, a komentari i povratne informacije objavljivani su na zajedničkim digitalnim pločama. Korištenje Twinspace platforme osiguralo je preglednu arhivu sadržaja i olakšalo praćenje napretka. Zajednički uradak pogledajte na linku: https://tinyurl.com/poem-made-together te konačnu zbirku na linku: https://tinyurl.com/our-final-booklet
Zašto je ovaj projekt važan?
Učenici su kroz projekt Podcast Yourself dobili prostor i vrijeme za promišljanje, osnaživanje glasa i javni govor, ali i za razvoj digitalne pismenosti i međukulturnog razumijevanja. Upoznali su se s osnovama novinarstva i etike, naučili kako konstruktivno surađivati, te stekli iskustvo prave međunarodne suradnje.
Osim konkretnih vještina, projekt je dao i ono najvažnije – osjećaj da njihov glas vrijedi i može se čuti.
