prodaja@stozacibrid.com hr@hardtechnique.com vjeko.kovacicek@coolintunit.com info@tehnikhard.net mail@coolintunit.com webmaster@stozacibrid.com admin@hardtechnique.com tehnikhard.net web.stozacibrid.com www.coolintunit.com

Jezik – to smo mi

Matematičari, jezičari i povjesničari OŠ Sveti Matej Viškovo udružili su snage te su Nataša Maričić, Iva Gržinčić Aurer, Maja Bulatović, Tea Varlaj, Ana Troskot i Danijela Bartolović Antić uz neizostavnu pomoć informatičara Kristijana Iskre i Milane Jakšić u školskoj godini 2024./2025. osmislili projekt za darovite učenike “Jezik – to smo mi” koji su prijavili nadležnom Ministarstvu. Projekt je odobren, a dodijeljena su i financijska sredstva za provedbu projekta u iznosu od 1.630,00 eura.

Temeljni cilj projekta bio je: osnažiti svijest učenika o važnosti poznavanja materinskoga jezika i pisma te potrebu za učenjem stranih jezika.

Sve je započelo još u rujnu kada su jezičari različitim aktivnostima (društvene igre, kvizovi) obilježili Europski dan jezika 24. rujna na Večeri jezika.

Jezici za mir

Zatim je na red došlo osmišljavanje loga ovogodišnje europske inicijative: 2024. JEZICI ZA MIR te su rješenja objavili na platformi European Day of Languages, a zatim ih i tiskali na majice koje su ponosno odjenuli na Dan Europe koji se svake godine obilježava 9. svibnja.

Taj dan organiziran je Sajam jezika i svima su pokazali jezično bogatstvo učenika škole. Naime, osmislili su i pripremili izložbu na kojoj su slikom riječju i glazbom predstavljeni manjinski jezici koji su materinski učenicima škole: čakavsko narječje, bosanski, albanski, makedonski, ukrajinski i češki jezik te jezike koje učenici uče u redovnoj, tj. izbornoj nastavi.

Neizostavan dio marljivoga rada i svojevrsna nagrada za trud svakako je bio izlet koji je za učenike koji uče njemački jezik organizirala učiteljica njemačkog jezika. Uputili su se Klagenfurt gdje su učenici upoznali taj austrijski grad, posjetili Minimundus i Reptilienzoo te usput osluškivali izvorne njemačke govornike.

Povijesni razvoj jezika

U mjesecu posvećenom hrvatskom jeziku (21. veljače do 17. ožujka) učenici su različitim aktivnostima na nastavi hrvatskoga jezika pokazali svoje znanje o povijesnom razvoju hrvatskoga jezika izrađujući plakate, stvarali su brošuru o utjecaju Zrinskih i Frankopana na naše jezično i kulturno bogatstvo uz vodstvo učiteljice povijesti dok su učenici uz pomoć učiteljica hrvatskog jezika i matematike marljivo izrađivali modele slova i brojki glagoljice koje su školski informatičari tiskali pomoću 3D printera.

GlagoMatika i Hippo

U sklopu projekta sudjelovali su i na dva natjecanja učenika: GlagoMatika, koju je vodila učiteljica matematike, i Hippo koji je organizirala i provela učiteljica engleskog jezika.

GlagoMatika je natjecanje čiji je cilj upoznati se s pisanjem brojeva glagoljicom. Autor je ovog natjecanja, ustvari igre, koja je integracija nastavnih sadržaja matematike i kulturne baštine RH korištenjem inovativnih digitalnih alata za učenje, Tomislav Beronić.

U natjecanju poznavanja glagoljice sudjelovali su učenici četvrtih (kategorija BUKI, 3. i 4. razredi), šestih i osmih razreda (kategorija VEDI, 5. – 8. razreda).

Tijekom ove školske godine održana su tri online kvalifikacijska natjecanja na kojima su se učenici okušali u poznavanju brojeva – Igra brojeva (prepoznavanje i zbrajanje brojeva) te poznavanju brojeva i slova – Igra riječi (transliteracija teksta iz romana Misal kneza Anža Frankopana Tomislava Beronića).

Završno natjecanje 10 najboljih

Završno natjecanje za deset najboljih natjecatelja po svakoj kategoriji (ukupno trideset) održano je 6. lipnja 2025. u Ogulinu u organizaciji autora igre i Društva čuvara baštine „Frankopani” na kojem su pokazani trud, rad i poznavanje glagoljice.

Na Hippo natjecanju u poznavanju engleskog jezika, koje se već treću godinu organizira u školi, u prvom je krugu sudjelovalo čak 95 učenika.

Većinom su to bili učenici viših razreda koje su pripremale učiteljice engleskog jezika, no pridružilo im se i osmero hrabrih trećaša koji su pristupili svojem prvom natjecanju iz engleskog jezika i postigli izvrsne rezultate.

Rezultate cjelokupnoga rada na ovom projektu ponosno su prikazani na Dan škole 29. svibnja 2025. godine različitima jezičnim i matematičkim radionicama, a tijekom školske godine redovito su objavljivani rezultati rada na internetskim stranicama škole, u školskom listu Tratinčica te radijskom emisijom u vlastitom školskom eteru.