“ALL DIGITAL Week 2021.” u Osnovnoj školi Hugo Badalić

Ishode domene B. Računalno razmišljanje i programiranje u trećem razredu u nastavi informatike uklopili su u godišnju kampanju ALL DIGITAL Week za digitalno uključivanje i osnaživanje koja se provodi u digitalnim centrima kompetencija, knjižnicama, društvenim centrima, školama i drugim mjestima širom Europe.

Na početku nastave s učenicima je dogovorena provedba aktivnosti, učenici su podijeljeni u parove i svaki je par sudjelovao u svim pripremljenim aktivnostima (učenici su podijeljeni u parove digitalnim alatom Machine name picker). Prilikom rada, za određivanje trajanja pojedine aktivnosti (npr. deset minuta po aktivnosti, nakon toga zamjena parova na sljedeću aktivnost) koristili su digitalni alat Classroom timer. Proveli su sljedeće digitalne i unplugged aktivnosti vezane za nadolazeći blagdan Uskrs:

  • programiraj zečića – učenici biraju jednu od tri igrice programiranja slaganjem blokova naredbi i na taj način pomažu zecu da dođe do mrkvice Google Rabbit , Rabbit Run ili Rabbit Chase, trećaši sad već vješto koriste aplikacije s blokovima naredbi i razlikuju slijed, ponavljanje i grananje
  • nacrtaj zečića – u ovoj unplugged aktivnosti učenici crtaju zečića tako da bacanjem kockice odrede koji dio od predloženih aktivnosti će nacrtati. U ovoj su aktivnosti na zanimljiv način koristili odluku ili grananje (kako nisu imali kockice, koristili su digitalnu kockicu)
  • izradi grafičke prikaze – učenici izrađuju grafikon brojeći likove vezane za Uskrs kao pravi mali znanstvenici (brojanjem različitih likova (zečića, mrkvice, pilića) ispunjavaju bojama različitih broj kvadratića i na taj način izrađuju grafikon). I broj čokoladnih jaja su brojali po bojama te izradili grafički prikaz, a na kraju nastave su se zasladili čokoladnim jajima.
  • otkrij šifru – u ovoj aktivnosti učenici moraju pronaći jaja u mreži na papiru (od kojih svako sadrži jedno slovo) i kao rješenje su dobili pitanje “Gdje je zeko?”. Na kraju nastave, učenici su potražili čokoladnog zeku (jako se dobro sakrio, ali su ga ipak pronašli).
  • Easter pixel art – u ovoj aktivnosti učenici su bojanjem na papiru određenih kvadratića određenom bojom (uputama oznakama stupca i retka te boje) “složili” sliku zeca ili pileta.
  • pixel art s bockalicama – učenici na papiru imaju crtež koji će (svaki učenik jedan redak) izraditi s bockalicama
  • pokusi s jajima- učenici u ovoj aktivnosti izrađuju dva pokusa s vodom, soli i jajetom. Istražuju zašto jaje u jednoj čaši s vodom pluta, a u drugoj pada na dno čaše. Istražuju i koje je od dva jaja kuhano, a koje sirovo.
  • uskrsni sudoku – učenici rješavaju jednostavni i složeni sudoku zadatak.

Provedene aktivnosti su i dio aktivnosti Science and Technology Week međunarodnog eTwinning projekta “Let`s Code together”.