Božićne aktivnosti programiranja

Učenici trećeg razreda Osnovne škole Hugo Badalić iz Slavonskog Broda dobili su zadatak složiti puzlama sliku Djeda Božićnjaka.

Ishod domene B. Računalno mišljenje i programiranje učenika trećih razreda u izbornom predmetu informatika (B.3.1 nakon treće godine učenja predmeta Informatika u domeni Računalno razmišljanje i programiranje učenik stvara program korištenjem vizualnoga okruženja u kojemu se koristi slijedom koraka, ponavljanjem i odlukom te uz pomoć učitelja vrednuje svoje rješenje.) ostvarili su zanimljivim unplugged i računalnim božićnim aktivnostima.

Učenici obožavaju pixel art zadatke. I zato su uživali rješavajući tri vrste božićnih pixel art zadataka. U prvom su zadatku dobili polovicu crteža, a učenici su dodali drugu polovicu. U drugom zadatku učenici su prazne kvadratiće ispunjavali određenim bojama, slijedeći određene upute (boja i oznaka kvadrata – u kojem se redu i stupcu kvadrat nalazi). U trećem su zadatku učenici crtali malog pingvina bockalicama (svaki učenik je napravio dva reda piksela jedne slike).

U sljedećoj su unplugged aktivnosti učenici crtali snjegovića i božićni kolačić bacanjem kocke kako bi odredili koji će dio predložene aktivnosti nacrtati. U ovoj aktivnosti koristili su odluku ili grananje na zanimljiv način (s obzirom da nisu imali kockice, koristili su digitalnu kocku). Učenici su uvijek oduševljeni sudoku zadacima, a ovaj put su to bili sudoku zadaci sa slikama prikladnim za Božić i Novu godinu. Bez problema su rješavali jednostavnije sudoku zadatke i jedan složeni zadatak s čak devet različitih slika.

U igri Slijedi Djeda Božićnjaka učenici su pomogli Djedu Božićnjaku da se pripremi za selfie, zamatali poklone, igrali brzu igru skica s robotom, plesali s vilenjacima i završili u laboratoriju za kodiranje gdje su pomogli Djedu Božićnjaku slagati blokove kako bi došao do darova. Kako bi čestitala učenicima, učiteljica je za sve učenike trećih razreda pripremila nešto drugačiju čestitku. Naime, morali su dešifrirati što je napisano u čestitki.

U posljednjoj aktivnosti programirali su svoje micro:bitove i već su pravi majstori u tome. Kako bi bilo još zabavnije, učenici su dobili jedno slovo (koje su izvukli iz kutije) na papiru koje su morali prikazati na svojim micro:bitovima. Zatim su sve mikro: bitove stavili na jedan stol i istražili koju su poruku zajedno stvorili. Na kraju su složili micro:bit čestitku sa željom “Sretni praznici”.