U sklopu eTwinning projekta Lektira bez papira 5, realizirali su izuzetno maštovit razredni projekt naziva Cesarićevim stazama.
Cilj projekta bio je potaknuti učenike na dubok doživljaj poezije, razviti čitalačke navike, te im pružiti priliku da izraze svoje osobne emocije koristeći različite umjetničke forme.
Četiri kreativna koraka do Cesarićevog svijeta
Pažljivo osmišljene zadatke, koje je učiteljica podijelila u četiri koraka, učenici su rješavali kod kuće zaranjajući u svijet Cesarićeve lirike.
-
Moj dnevnik uz Cesarića
-
Svaki je učenik svakodnevno čitao i prepisivao po jednu pjesmu.
-
Nakon čitanja, zapisivali su svoje osobne dojmove, osjećaje, najljepše stihove te uspostavljali poveznice s vlastitim životom. Time su poeziju učinili relevantnom za svoje iskustvo.
-
-
Pjesma u slici
-
Odabranu su pjesmu vizualno interpretirali.
-
Izrađivali su ilustracije prizora koji im je ostao u sjećanju, uz posebno istaknut ključni stih.
-

-
Pjesma kao poticaj
-
Učenici su se okušali u ulozi pjesnika.
-
Pisali su vlastite pjesme inspirirane Cesarićevim stilom, aktivno primjenjujući stilsko-izražajna sredstva (epitet, usporedba, personifikacija, onomatopeja) koja su proučavali.
-

-
Cesarić u kutiji
-
Kruna projekta bila je izrada kutije poezije.
-
Svaka je kutija bila ispunjena predmetima koji simboliziraju stihove iz pjesama (poput naranče, lista, kapi vode ili crteža voćke).
-
Uz svaki predmet priložen je odgovarajući stih i objašnjenje simbola. Kutija je sadržavala i sav materijal nastao u projektu: dnevnik čitanja, ilustracije i njihovu vlastitu pjesmu.

Poezija kao živa umjetnost
Projekt Cesarićevim stazama odličan je primjer kako se školska lektira može pretvoriti u duboko osobno iskustvo. Ovi zadaci nisu samo potaknuli učenike na dublje razumijevanje umjetnosti riječi, već su im omogućili da se izraze na jedinstven i kreativan način, pretvarajući riječi na stranici u opipljive predmete, slike i emocije. Učenici šestih razreda OŠ Eugena Kumičića dokazali su da poezija može živjeti izvan stranica knjige – u njihovim riječima, slikama, predmetima i, najvažnije, u njihovim emocijama.