Cjelogodišnji eTwinning projekt “U svijetu likovnih umjetnika 4/ Art in my heart”

Učenici 3.a razreda OŠ Split 3, 4.a i 4.c razreda OŠ Trstenik sa svojim učiteljicama Sandrom Podrug, Nives Petričević i Jagodom Čopac nastavili su i ove školske godine rad na eTwinning projektu “U svijetu likovnih umjetnika  4/ Art in my heart” koji su osmislile autorice projekta, učiteljice Sandra Vuk i Nevenka Dimač. Cilj ovog projekta je upoznati život, rad i djela likovnih umjetnika te stvoriti uvjete za stvaralački razvoj djece, razvoj njihovih umjetničkih i kreativnih sposobnosti u nerazdvojivom jedinstvu s odgojem duhovnih i moralnih osobina.

U prvom polugodištu učenici 3.a upoznali su se sa životom i radom triju umjetnika te slikali na poticaj njihovih likovnih djela. Slikali su ritam neobičnih likova u komplementarnom kontrastu kao Keith Haring.  Uz Dan jabuka pastelom su slikali jabuke  u komplementarnom kontrastu poput Romera Britta, a Josip Botteri Dini inspirirao ih je za slikanje božićnih motiva.

Drugo polugodište donijelo je nove likovne izazove. Upoznali su život i djela pet likovnih umjetnika. Slikali su po uzoru na riječkog slikara Vjekoslava Voju Radoičića i njegove motive primorskih gradova. Kolorističkim načinom slikanja prikazali su svoj grad Split. U vrijeme maškara upoznali su stvaralaštvo španjolskog slikara Pabla Picassa. Njegova djela bila su inspiracija za slikanje neobičnih, kolorističkih portreta u likovnoj tehnici uljnog pastela.

Proučavali su pejzaže poznatog hrvatskog slikara naivne umjetnosti Ivana Rabuzina te temperom oslikavali pisanice po uzoru na njegove motive brežuljkastog kraja. U mjesecu svibnju slikali su kao hrvatski slikar Domenico Gonzi koji je prepoznatljiv po akvarelima izrazito jarkih i intenzivnih boja. Učenici su proučavali slike njegovih brodića te kombiniranom tehnikom kolaža i krede u boji naslikali svoje uratke. A kako se bliži ljeto i kraj školske godine, završna aktivnost bila je modelirati ribice od glinamola po uzoru na hrvatskog arhitekta i kipara Andriju Alešija jednog od najznačajnijih umjetnika 15. stoljeća. Trećaši su upoznali njegovo djelo Sveti Jeronim u pustinji te naučili što je to visoki, niski i uleknuti reljef.

Po završetku projekta, učiteljica Sandra Podrug organizirala je za izložbu likovnih radova u atriju škole. Također, pripremila je i virtualnu izložbu na Padletu.

Učenike 4.a i 4.c u prvom polugodištu inspirirao je rad triju umjetnika. Prvi od njih bio je Georges Pierre Seurat i njegovo optičko miješanje boja rasterima osnovnih boja, zatim simbolika i asocijacija boje Vasilija Kandinskog, a u božićno vrijeme inspirirali su ih motivi  Ane Marije Botteri Peruzović.

U drugom polugodištu nastavili su se kreativno likovno izražavati na poticaj domaćih i svjetskih likovnih umjetnika. Uživali su u projektnim aktivnostima čiji motivi su bili vezani uz pojedino godišnje doba, blagdan ili praznik. Likovni radovi nastali su na temelju likovnih djela pet slikara. Potaknuti radovima velikana hrvatskog naivnog slikarstva Josipa Generalića, slikali su zimski pejzaž. Inspirirani djelima hrvatske slikarice Vesne Martinjak, u Korizmi su slikali kombiniranom tehnikom vodene boje i flomastera Isusa na križu. Početak proljeća obilježili su po uzoru na apstraktnu umjetnicu Heather Galler iz New Yorka i slikali cvijeće u vazi. Na taj način ostvarili su likovni zadatak kromatsko-akromatski kontrast boje. Inspirirani likovnim djelima francuskog slikara Eugena Cauchoisa Pintora, slikali su temperama cvjetne pisanice. Nastali radovi ujedno su bili uskrsna čestitka projektnim partnerima.

Potaknuti likovnim djelima samouke slikarice Karle Gerard, koja voli narodnu umjetnost i miješa ih u svojim šarenim slikama, oslikali su motive grada Splita i radove poslali na natječaj Slobodne Dalmacije “Moj Split” za blagdan Svetoga Duje, zaštitnika Splita.

Četvrtaši su zajedno sa svojim učiteljicama postavili izložbu likovnih radova otvorenu za javnost povodom Dana škole. Svi posjetitelji uživali su u njihovim likovnim kreativnim djelima. Također, pripremili su i virtualne izložbe na Emaze i Google prezentaciji.

Radom na ovom zanimljivom projektu, učenici su stekli nova znanja o likovnoj umjetnosti i likovnim tehnikama kroz život i rad domaćih i stranih likovnih umjetnika što je bio i cilj ovog projekta. Sretni i zadovoljni iščekuju novu školsku godinu i nastavak rada na ovom hvalevrijednom projektu.