Cjelogodišnji međunarodni eTwinnig projekt Pjesme, igre i plesovi – od tradicijskog do suvremenog

Učenici Osnovne škole Ante Curać – Pinjac iz Žrnova sudjelovali su u cjelogodišnjem eTwinning projektu Pjesme, igre i plesovi -od tradicijskog do suvremenog u kojem su istraživali, učili i uspoređivali tradicionalne i moderne pjesme, igre i plesove. Naučili su puno zaboravljenih igara i pjesama koje su postale dio njihove svakodnevnice.

Tjedan dana zamijenili su ekrane naučenim igrama te zaključii kako su upravo stare igre zanimljivije od mobitela, televizora, tableta i računala. Naučili su kako aktivno provoditi slobodno vrijeme.

Protekla školska godina bila je izazovna za učenike prvoga razreda Osnovne škole Ante Curać – Pinjac iz Žrnova na otoku Korčuli. Svi učenici (njih šest) sudjelovali su u četiri cjelogodišnja eTwinnig projekta i u jednom školskom projektu.

Jedan od najzahtjevnijih, ali njima i najdraži bio je projekt Pjesme, igre i plesovi – od tradicijskog do suvremenog, koji je ujedno i međunarodni projekt u koji smo uključili i dvije učenice viših razreda.

Tijekom rada na projektu učenici su pjevali tradicijske i dječje pjesme, svirali i stvarali, igrali se igara kojih su se naši pretci igrali i onih koje pripadaju novijem dobu. Istraživali su običaje u svom zavičaju, razgovarali i intervjuirali odrasle osobe i bilježili rezultate istraživanja. Učenici su slušali glazbu različitih žanrova, smišljati pokrete uz glazbu, stvarali i analizirati glazbu određivanjem glazbeno – izražajnih sastavnica. Slušanjem i aktivnim sudjelovanjem u izvođenju glazbe učenici su prepoznavali, razlikovali i uspoređivali glazbena djela i sve navedeno predstavili su u školi lokalnoj zajednici i dijelili primjere dobre prakse s partnerskim školama.

Jedan od dražih zadataka ovoga projekta bio je istražiti i naučiti zaboravljene igre. Učenici su sa znatiželjom krenuli intervjuirati starije bake, djedove i susjede te su od njih saznali igre koje su se igrale prije više od sedamdeset godina. Zanimljivo je da je jedan od zadataka bio da učenici jedan tjedan zamjene ekrane sa starim igrama. To im nije bilo nimalo teško i svi su bili oduševljeni.

U današnje vrijeme kada su učenici zaokupljeni tehnologijom, koju neki neprimjereno koriste, ovakvi projekti odlična su „terapija“ za odvlačenje njihove pažnje od mobitela, tableta, računala i televizora.
Osim igara uživali su pjevajući, plešući, slušajući glazbu, izrađujući glazbene instrumente …

Odradili smo i navedene,unaprijed postavljene ciljeve:

– aktivno doprinositi očuvanju, prenošenju, obnavljanju i širenju kulturnog nasljeđa.
– razviti ljubav prema glazbi, glazbeni ukus i potrebu za glazbom što će pozitivno utjecati na ozračje i na širu zajednicu
– razviti i osnažiti talente i razviti kriterije za vrednovanje
– spoznati različitost kultura naroda, religija i običaja i proširiti znanja i vještine slušanjem, analiziranjem i stvaranjem suvremene glazbe
– svakom učeniku omogućiti društveno – emocionalni razvoj i poticati ga na aktivno bavljenje glazbom

Posebno su nas veselile videokonferencije na kojima smo razmjenjivali vlastita iskustva te učili od ostalih učenika, sudionika u projektu. U školi smo postali mala vesela učionica u kojoj se za vrijeme odmora uvijek pjevalo i igralo.

Želimo se zahvaliti učiteljici Marijani Curić, koja nas je uključila u ovaj projekt i omogućila nam jedno nezaboravno iskustvo.