Cjelogodišnji projekt “Naša mala knjižnica – razredna čitaonica”

Nakon godinu dana marljivog rada sve projektne aktivnosti u školskom projektu “Naša mala knjižnica” provedene su prema ideji i planu učiteljice 1. razreda Osnovne škole Smokvica Područne škole Čara, Marine Šego.

Uređuje se prostor, slušaju se priče i pjesme, čitaju slikovnice, pripovijeda se na razne načine, stvaraju se slikovnice i voli se čitanje. Već prvim ulaskom u učionicu pažnju su im privukle lutke, slikovnice i kućica priča (rad starijih generacija). I priča je toga trena počela. Učenici su samoinicijativno uzimali slikovnice koje su im već na neki način bile poznate, spontano iznosili svoja saznanja o njima, postavljali pitanja o lutkama i kućici. Pozitivno i motivirajuće razredno ozračje koje je besprijekorno vladalo od prvih dana nastave zadržalo se sve vrijeme. Tijekom godine su pokazali veliki interes, uložili neizmjeran trud u izvršavanju aktivnosti, učili kroz zabavu, dramske igre i smijeh. Prvi rezultati su bili vidljivi jako rano. Svi su se trudili da što prije sami pročitaju barem naslov, rečenicu ili ulomak iz odabrane slikovnice. Vrlo brzo postali su pravi čitači koji su donoseći omiljene slikovnice od kuće obogatili malu razrednu knjižnicu. Veliko zadovoljstvo je bilo svakodnevno vidjeti barem jednog učenika kako čita u kutku za čitanje i to prije nastave ili preko odmora, kako uredno slažu knjige i slikovnice na stolu, predlažu jedni drugima što bi mogli pročitati kod kuće. Kontrolu posuđivanja, vraćanja i urednosti naslova provodili su sami učenici. Aktivnosti je bilo nebrojeno u redovnoj nastavi na satovima Hrvatskoga jezika, Likovne kulture, Glazbene kulture, Matematike, Sata razrednika, Tjelesne i zdravstvene kulture te na izvannastavnoj aktivnosti Priča i prepričavanje, u koju su bili uključeni svi učenici.  Ovo su samo neke od aktivnosti:

  • uređivanje prostora
  • slušanje priča i pjesama
  • gledanje animiranih filmova
  • čitanje slikovnica, dječjih časopisa i stripova
  • dramske igre i dramatizacije, animiranje lutaka
  • razgovor i iznošenje vlastitih mišljenja i stavova o temama književnih tekstova
  • ilustriranje priča i pjesama
  • pričanje vlastitih priča na poticaj
  • stvaranje vlastitih uradaka: pisanje slikopriča, izrada stripova, stvaranje vlastitih slikovnica.

Učenici, a i njihovi roditelji, pokazali su najveće zadovoljstvo kada su u rukama držali i pokazivali proizvode rada, vlastite slikovnice. Svaki učenik je izradio (napisao i ilustrirao) tri slikovnice: “Uvijek netko nekog voli”, “Zima se razboljela” i “Mojoj mami”, koju su mame dobile na dar za Majčin dan. Učeničke radove je moguće vidjeti na mrežnim stranicama škole.