prodaja@stozacibrid.com hr@hardtechnique.com vjeko.kovacicek@coolintunit.com info@tehnikhard.net mail@coolintunit.com webmaster@stozacibrid.com admin@hardtechnique.com tehnikhard.net web.stozacibrid.com www.coolintunit.com

Dan filma u školskoj knjižnici u 2. a razredu

Zahvaljujući sudjelovanju u provedbi istraživanja o navikama gledanja mlade publike, koju je provodio portal Vrti svoj film Osnovna škola „Antun i Stjepan Radić“ Gunja imala je priliku odabrati filmski naslov za razrednu nastavu, koji je bio do sada dostupan u ponudi portala Vrti svoj film te ga besplatno pogledati u predblagdanskom periodu.

Učenici 2. a razreda tako su na satu hrvatskog jezika pogledali brazilski animirani film „Dječak i svijet“ u trajanju od 80 minuta u školskoj knjižnici. Dan filma plod je suradnje između učiteljice 2. a razreda Jelene Cvijović i školske knjižničarke Anite Tufekčić.

Dječak i svijet raskošna je brazilska animacija koja u cjelosti potvrđuje nevjerojatnu moć slike i glazbe čiji spoj generira snažnu i duboku poruku, ilustrirajući probleme suvremenog svijeta kroz oči djeteta. Oscarom nominirani film brazilskog redatelja Alê Abreua prava je poslastica za sva osjetila, čemu posebno pridonosi autorska odluka animiranja slike korištenjem crtane i pastelne olovke te kolaža. Brišući granicu između stvarnog i imaginativnog, Ale Abreu vodi nas na putovanje suvremenim svijetom iz perspektive djeteta u čijim očima sve izgleda veće i opasnije.

Sažetak filma: Dječakov ugodan život prekida očev odlazak, koji iz ruralne sredine odlazi u grad u potrazi za poslom. Dječaku teško pada očeva odsutnost i kreće u potragu za njime. Put ga vodi iz mirnog seoskog života u veliku metropolu, a na svom putu susreće se sa stvarnošću suvremenog svijeta otkrivajući pritom utjecaj globalizacije, industrijalizacije i zagađenja na ruralne zajedice i živote običnih ljudi. Nakon gledanja filma uslijedio je razgovor s učenicima što ih je najviše iznenadilo, uznemirilo, nasmijalo, razveselilo ili rastužilo u filmu.

Zatim su dobili zadatak svatko za sebe nacrtati Dječaka tj. glavnog lika iz filma, obojati ga bojama po želji i dati mu ime. Nakon toga su pisali poruke podrške oko njegova lika. I još za kraj su crnom bojom nacrtali ono što je u filmu ugrozilo dječakovu sreću u filmu. Razgovarali su i o boji u filmu koja se stalno mijenjala kroz svijetle i tamne kadrove, a bilo je tu i puno sivih i crno-bijelih tonova. Zvukove u filmu i glazbu povezali su s osjećajima Dječaka koji su bili iskazani i kroz boje. U završnom dijelu satu učenici su dobili zadatak ocijeniti sami sebe i svoj angažman u analizi filma kroz crtež i poruke.