prodaja@stozacibrid.com hr@hardtechnique.com vjeko.kovacicek@coolintunit.com info@tehnikhard.net mail@coolintunit.com webmaster@stozacibrid.com admin@hardtechnique.com tehnikhard.net web.stozacibrid.com www.coolintunit.com

Dan hrvatske glagoljice i glagoljaštva

U Osnovnoj školi BIlje školi je u subotu, 22. veljače s ponosom obilježen Dan hrvatske glagoljice i glagoljaštva, koji podsjeća na značaj i ljepotu našeg najstarijeg pisma.

Učenici 5. i 7. razreda, uz vodstvo nastavnice Ivane Kruljac, kroz niz kreativnih i edukativnih radionica istraživali su povijest i primjenu glagoljice te razvijali svoje umjetničke i jezične vještine. Hrvatska glagoljica povijesno je hrvatsko pismo, jedan od nezaobilaznih simbola nacionalnoga identiteta i višestoljetne uljudbe, na temelju kojega smo i danas prepoznatljivi i jedinstveni u Europi i svijetu.

Proglašenje tog dana inicirao je Institut za hrvatski jezik i jezikoslovlje, koji je 22. veljače odabrao kao spomen na dan kada je 1483. godine tiskana prva hrvatska knjiga – „Misal po zakonu rimskoga dvora”, a Hrvatski je sabor prošle godine donio odluku o proglašenju toga spomendana.

Cilj radionica bio je približiti učenicima glagoljicu kao važan dio hrvatskog identiteta i kulturne baštine, ali i potaknuti ih na kreativno izražavanje kroz likovne i jezične aktivnosti.

1. radionica – Izrada glagoljskih slova
Učenici su izrađivali glagoljska slova koristeći papir i karton. Na taj su način bolje upoznali specifične oblike ovog starog pisma te razvijali preciznost i kreativnost. Svako izrađeno slovo bilo je jedinstveno, a učenici su uživali u procesu oblikovanja.
2. radionica – Pisanje imena na glagoljici
Jedna od najzanimljivijih aktivnosti bila je pisanje vlastitog imena glagoljicom. Učenici su kroz ovu radionicu naučili kako se pojedina slova pravilno pišu i izgovaraju te su se upoznali s osnovama ovog pisma. Njihovi radovi na kraju su izloženi u učionici kako bi svi mogli vidjeti rezultate truda i zalaganja.
3. radionica – Proučavanje izreka na glagoljici
Kako bi dodatno razvili razumijevanje glagoljice, učenici su proučavali različite mudre izreke napisane glagoljicom. Trudili su se prepoznati slova i riječi te su zajedno raspravljali o značenju pojedinih izreka i njihovoj važnosti u svakodnevnom životu. Ova radionica bila je odličan spoj jezične i kulturološke pismenosti.
4. radionica – Oslikavanje životinja s glagoljičnim natpisima

Kroz umjetnički izražaj učenici su oslikavali različite životinje, dodajući im glagoljske natpise i ukrase. Ova radionica spojila je likovno izražavanje s učenjem pisma, a rezultat su bili jedinstveni i šareni radovi koji su pokazali kreativnost i marljivost učenika. Radionice su prošle u veselom, motivirajućem i stvaralačkom duhu, a učenici su pokazali izniman interes za glagoljicu. Kroz praktične aktivnosti naučili su nešto novo o ovom posebnom pismu i njegovoj ulozi u hrvatskoj povijesti. Svi radovi učenika ostaju izloženi u školi kako bi i ostali mogli vidjeti njihova kreativna ostvarenja. Nastavljaju čuvati i promicati bogatu hrvatsku kulturnu baštinu!