Dani Erasmusa u Industrijskoj strojarskoj školi

Dani Erasmusa, najveća proslava uspjeha programa Erasmus+, održala se od 14. do 16. listopada 2021. godine. Svi korisnici programa Erasmus+ bili su pozvani da organiziraju događanja i na taj način sudjeluju u obilježavanju pete po redu manifestacije koja se održava u cijelom svijetu. U okviru ovogodišnjih Dana Erasmusa, rekordan broj događanja održao se u svijetu, a najviše do sada – čak 175, organizirano je u Hrvatskoj.

Među tim događanjima bila je i online panel diskusija “Sve što ste željeli znati o Erasmusu, a niste stigli pitati”, koja je održana u Industrijskoj strojarskoj školi. Dani Erasmusa prilika su da korisnici programa predstave iskustva i pokažu rezultate i učinke projekata na sudionike i njihovu okolinu. Obilježavanje Dana Erasmusa dobar je format diseminacije koja je važan kriterij uspješnosti projekata, njihove održivosti i opravdanosti ulaganja sredstava Europske unije.

Prema događajima registriranim na službenoj mrežnoj stranici, Dani Erasmusa u svijetu obilježili su se prezentacijama, predavanjima, izložbama, radionicama, okruglim stolovima i panel diskusijama. Meri Ružević, koordinatorica Erasmus+ projekta “COmpetitive VET for learners and teachers” koji se već četvrtu godinu za redom provodi u školi, zajedno s članovima projektnog tima, bivšim i sadašnjim učenicima, njihovih roditeljima te svim zainteresiranim, moderirala je online panel diskusiju “Sve što ste željeli znati o Erasmusu, a niste stigli pitati”. U panel diskusiji govorilo se o izazovima i dobrobitima Erasmus+ mobilnosti provedenih u Irskoj, Francuskoj, Sloveniji i na Malti. Učenici koji još nisu sudjelovali u mobilnosti, postavljali su pitanja te zaključili kako su, nakon svih pozitivnih dojmova koje su imali prilike čuti, motivirani za sudjelovanje u Erasmus+ programu. Tijekom panel diskusije svi sudionici složili su se kako program Erasmus+ omogućuje mladima da uvide različitost i bogatstvo kulture Europe, a učenjem na radnom mjestu razvijaju svoje generičke kompetencije jer učenici stvaraju samopouzdanje i motivaciju, aktivno sudjeluju u procesu vrednovanja i samovrednovanja ostvarenih ishoda učenja, preuzimaju odgovornost za vlastito učenje i za razvijanje kompetencija upravljanja karijerom, stječu novo radno iskustvo kako bi se što jednostavnije uključili u svijet rada ili donijeli odluku o nastavku obrazovanja shvaćajući da je cjeloživotno učenje imperativ današnjice. Tijekom online panel diskusije, članovi projektnog tima naglasili su da je dugoročni cilj škole u području europske mobilnosti i suradnje, mogućnost razvoja ne samo učeničkih stručnih, jezičnih i digitalnih vještina, nego i razvoj širokog spektra vještina koje integriraju analitičko i konceptualno razmišljanje, timski rad, komunikacijske vještine, svijest o intelektualnom vlasništvu, samopouzdanje i pouzdanje u druge. U svijetu koji se brzo mijenja potrebna je sposobnost fleksibilnog prilagođavanja novim situacijama čemu uvelike doprinosi ne samo kvalitetan odgojno-obrazovni rad u školi, već i sudjelovanje u Erasmus+ programu.