prodaja@stozacibrid.com hr@hardtechnique.com vjeko.kovacicek@coolintunit.com info@tehnikhard.net mail@coolintunit.com webmaster@stozacibrid.com admin@hardtechnique.com tehnikhard.net web.stozacibrid.com www.coolintunit.com

Dani medijske pismenosti na nastavi Informatike u OŠ Petrijanec

I ove godine su učenici OŠ Petrijanec na nastavi Informatike obilježili Dane medijske pismenosti.

Tijekom travnja na nastavi Informatike u Osnovnoj školi Petrijanec obilježeni su Dani medijske pismenosti. Projekt je to Agencije za elektroničke medije i Ureda UNICEF-a za Hrvatsku, a provodi se pod pokroviteljstvom Ministarstva kulture i medija te Ministarstva znanosti, obrazovanja i mladih.

Iako su se Dani medijske pismenosti službeno obilježavali od 7. do 13. travnja 2025., aktivnosti osvještavanja o digitalnom otisku u OŠ Petrijanec za učenike 6., 7. i 8. razreda provodile su se do kraja travnja.

Videolekcije medijske pismenosti

Učenici su od 7. – 16. 4. 2025. samostalno odabrali tri videolekcije medijske pismenosti odabrane prema prijedlogu učiteljice. Mogli su birati između videolekcija: Što su dezinformacije, Edukativni video o umjetnoj inteligenciji, Biti u ravnoteži u virtualnom i medijskom okruženju, Algoritmi koji prate naše digitalne tragove, Big data – što su veliki podaci, Digitalni mediji i mentalno zdravlje, Što da radim bez jutjub(er)a, Clickbait novinarstvo, Pravila lijepog ponašanja i komuniciranja na internetu, Provjera sadržaja na internetu, Prepoznajte dezinformacije i lažne vijesti.

Sadržaj odabranih videolekcija učenici su trebali predstaviti u tablici te prepričati svojim prijateljima u razredu.

Kvizovi o odnosu prema društvenim mrežama

U razdoblju 22. – 30. 4. 2025. učenici su samostalno igrali kvizove: Moji motivi, Online i offline odnosi, Jesi li pasiva ili aktiva. Na taj su način naučili više o društvenim mrežama i njihovom utjecaju na mentalno zdravlje. Nakon igranja kvizova učenici su u suradničku digitalnu bilježnicu One Note napisali savjete i zaključke o svojim aktivnostima na Internetu i društvenim mrežama te što su naučili tijekom sudjelovanja u aktivnostima ovogodišnjeg projekta Dani medijske pismenosti.

Zaključci

Tijekom produljene provedbe Dana medijske pismenosti, učenici su došli do važnih zaključaka, a posebno se ističe zaključak:

Dobro je “strojno učiti” i koristiti umjetnu inteligenciju. No, unatoč tome treba biti oprezan jer nam umjetna inteligencija može dati lažne informacije s obzirom na to kako nisu sve informacije na Internetu istinite i točne.

Aktivnosti je organizirala učiteljica Informatike Jasminka Belščak, mag. inf., izvrsna savjetnica.