prodaja@stozacibrid.com hr@hardtechnique.com vjeko.kovacicek@coolintunit.com info@tehnikhard.net mail@coolintunit.com webmaster@stozacibrid.com admin@hardtechnique.com tehnikhard.net web.stozacibrid.com www.coolintunit.com

Dramska igra u lektiri

Učenici četvrtog razreda Osnovne škole Milan Brozović, Kastav interpretirali su književno djelo I. Brlić-Mažuranić, Šuma Striborova kroz niz dramskih igara.

Dramskim postupcima zamjećujemo osobine likova, razmišljanja o postupcima likova i njihovim odnosima, razumijevanje tijeka radnje. Dramskim igrama dotičemo odgojne teme te je sat Hrvatskog jezika moguće integrirati sa Satom razrednika.

Na početku sata ukratko prepričamo sadržaj lektirnog djela te određujemo glavne i sporedne likove. Učenici sjede na stolcima ili strunjačama. Opuštaju se uz dramsku vježbu vođene mašte. Učenike upućujemo u vježbu, objašnjavajući da opušteno slušaju glazbu i pokušavaju zamisliti ono što im se priča.

Vođena mašta

Opušteno ležiš na podu i polako dišeš. Udahni i izdahni! Učini opet. Svaki put kad izdahneš sve si manji/manja. Sad si malen kao kad si bio u vrtiću… kao beba,…mačka,…ptica,….list,….zrnce prašine. Otvaraju se prozori i vjetar te diže i odnosi kroz prozor. Letiš prema oblacima. Dižeš se sve više i prolaziš kroz oblake. Vjetar te naglo zaokrene i ponese prema šumi. Letiš iznad šume. Šuma je gusta i prostrana. Izgleda čarobno. Možda je Striborova. Možda se vidi jelen i Stribor. Vjetar te diže i vraćaš se prema svojem prozoru. Ulijećeš u svoj prostor……

Slijedi razgovor o osjećajima tijekom vježbe.

Dramska igra voditelj u ulozi. Nakon uputa i dogovora slijedi dramska igra.

Igra kreće…Dragi mještani! Dobro da ste na okupu. U našem se selu događaju čudne stvari. Ja sam  bakina susjeda i čujem što se događa u njihovoj kući. Kažu da sin tjera majku van iz kuće. Je li netko nešto vidio? Jeste li čuli što o tome? Možemo li pomoći baki?

Nakon dramske vježbe, učenici upućuju poruku sinu. Učenici zamišljaju da sin sjedi na stolici te mu prilaze i kroz jednu rečenicu govore mu što misle o njemu i njegovim postupcima.

Slijedi dramska igra stvaralačko pripovijedanje.

Učitelj započinje pripovijedanje rečenicom: Jednog dana u siromašnoj seoskoj kući rodio se sin. Svaki učenik dodaje rečenicu.

Slijedi tehnika živih slika.

U manjim skupinama učenici prikazuju odlazak majke iz kuće. U skupini dogovaraju likove u slici. Skupine prikazuju zaustavljene prizore.

Dramska tehnika vođena improvizacija.

Učenici se zamišljaju u ulozi majke koja napušta dom. Sa sobom mogu uzeti samo jedan predmet. Sjednu na prag kuće i drže zamišljeni predmet u rukama. Učenici oponašaju zvukove vjetra, lupanje cipela, mumljaju tužnu pjesmu.  Dramska igra završava vedrom i pozitivnom porukom.

Nakon dramskih igara učenici utvrđuju osobine glavnih i sporednih likova. Utvrđuju vrijeme i mjesto radnje te tijek događaja kroz umnu mapu.