eTwinning projekt “Memento prijateljstva 8”

Tijekom ove školske godine, 2021./22. učenici 1. b razreda Osnovne škole Trstenik iz Splita sudjelovali su u dva međunarodna projekta. Jedan od njih je “Memento prijateljstva 8”.

“Memento prijateljstva 8” je projekt koji u nizu aktivnosti s učenicima razvija kompetencije Građanskog odgoja i obrazovanja. Naglasak je na razvijanju dječje samostalnosti, samopouzdanja, socijalnih vještina, prihvatljivog ponašanja i međusobnog uvažavanja pridržavanjem dogovora kod zajednički donesenih pravila.

U školi su realizirali u nizu radionica od kojih je svaka produbila neku od navedenih kompetencija kod malih đaka. U prvoj radionici nazvanoj “To smo mi” međusobno smo su se predstavili, upoznali što tko od nas voli i izradili zajednički plakat razreda. Druga radionica je bila namijenjena izborima za Ministarstvo razreda. Učenici su ozbiljno shvatili zadatak, predstavili koje dužnosti, obveze i osobine trebaju imati kandidati, proveli izbore i zajedno odabrali svoje predstavnike. U trećoj radionici “Razredna pravila” naveli su koja pravila treba poštovati svaki učenik 1. b razreda, zajednički su ih donijeli i istaknuli na vidljivo mjesto u učionici. Četvrta radionica “Različiti smo, jednako smo vrijedni”, ohrabrila ih je u tome da razumiju i istaknu različitost i vrijednost svakog učenika i rezultirala je izvrsnim plakatom koji su nazvali Daj pet!.

Peta radionica “Božićna pošta” donijela je puno radosti u pripremi omotnica koje su se cijeli prosinac (pa i dulje) punile pisamcima s pozitivnim porukama i crtežima koje su učenici upućivali jedni drugima. U šestoj radionici “Poseban pozdrav za svakoga od nas” otkrili su da se pozdravljati možemo na različite načine, ne uvijek one uobičajene, a svaki je učenik osmislio svoj pozdrav za prijatelje, te su snimili video neobičnih pozdravljanja. Smijeha nije nedostajalo. U sedmoj radionici “Lanac prijateljstva” izricali su jedni drugima riječi ohrabrenja, podrške i zahvalnosti za dobro djelo ili lijepu riječ. Zapisali su ih na narukvice prijateljstva i očekuju da će taj lanac opasati cijeli razred. U zadnjoj radionici nazvanoj “Moja osobna iskaznica” učenici su isticali svoje važne osobine, očekivanja koja imaju za sebe, svoj rast i uspjeh, te su sve osobne iskaznice povezali u jednu zajedničku. Nju su predstavili na roditeljskom sastanku.

Tijekom provedenih radionica među učenicima je vladalo pozitivno ozračje i međusobna suradnja. Jedni drugima su bili podrška u provođenju aktivnosti. S nestrpljenjem su isčekivali dan kada će se provoditi određena aktivnost i rezultati nisu izostali. S ponosom javljaju da učenici 1. b postaju mali građani koji iz neposredne okoline svog razreda šire pozitivne kompetencije važne za razvoj i odrastanje svake mlade osobe.