eTwinning projekt “Školska torba puna znanja”

U 1. b razredu Osnovne škole Opuzen cijelu školsku godinu provodio se eTwinning projekt “Školska torba puna znanja” čije su autorice Ivana Bašić iz Osnovne škole Opuzen i Ana Marija Hatadi Ostojić iz Osnovne škole “Valentin Klarin” Preko, Područne škole Kali s otoka Ugljana.

Cilj projekta je proširiti znanje učenika o tome što je škola te s kojim problemima se može susresti svaki đak i kako ih riješiti za vrijeme školovanja. Projektom se željelo poticati razvoj socijalnih vještina i upravljanje emocijama u skladu sa općeprihvaćenim normama. Naučiti učenike kako suradnički učiti i kako izraziti vlastite želje i interese. Poticati učenike na osobni doprinos skupini i osvijestiti važnost pripadanja skupini. Proučavati i dogovarati pravila ponašanja kako bi se bolje slagali i uspješnije rješavali probleme. Poticati učenike na odgovorno ponašanje u digitalnom okruženju. Usmjeravati učenike na kvalitetno provođenje slobodnog vremena. Učenici prvoga razreda marljivo su radili na projektu i bili su radosni što su upoznali vršnjake diljem EU.

Učenici su usvojili opće kulturne i civilizacijske vrijednosti koje su preduvjet za život u multikulturalnom svijetu te kako biti aktivni članovi obitelji, zajednice i društva.

Očekivani ishodi:

  • OŠ HJ A.1.1. Učenik razgovara i govori u skladu s jezičnim razvojem izražavajući svoje potrebe, misli i osjećaje.
  • OŠ HJ A.1.3. Učenik čita tekstove primjerene početnomu opismenjavanju i jezičnome razvoju.
  • OŠ HJ B.1.4. Učenik se stvaralački izražava prema vlastitome interesu potaknut različitim iskustvima i doživljajima književnoga teksta
  • OŠ HJ C.1.2. Učenik razlikuje medijske sadržaje primjerene dobi i interesu.
  • OŠ HJ C.1.3. Učenik posjećuje kulturne događaje primjerene dobi.
  • PID OŠ A.1.3. Učenik uspoređuje organiziranost različitih prostora i zajednica u neposrednome okružju.
  • PID OŠ C.1.1. Učenik zaključuje o sebi, svojoj ulozi u zajednici i uviđa vrijednosti sebe i drugih.
  • PID OŠ C.1.2. Učenik uspoređuje ulogu i utjecaj prava, pravila i dužnosti na pojedinca i zajednicu te preuzima odgovornost za svoje postupke.
  • OŠ GK B.1.2. Učenik pjeva/izvodi pjesme i brojalice.

Odgojno-obrazovna očekivanja međupredmetnih tema:

  • goo A.1.1. Ponaša se u skladu s dječjim pravima u svakodnevnom životu.
  • goo A.1.2. Aktivno zastupa dječja prava.
  • osr A.1.2. Upravlja emocijama i ponašanjem.
  • osr A.1.3. Razvija svoje potencijale.
  • osr B.1.2. Razvija komunikacijske kompetencije.
  • osr C.1.3. Pridonosi skupini.
  • uku A.1.2.  2. Primjena strategija učenja i rješavanje problema.
  • uku A.1.4.  4. Kritičko mišljenje
  • B.1.2.A Prilagođava se novome okružju i opisuje svoje obaveze i uloge.
  • B.1.3. A Prepoznaje igru kao važnu razvojnu i društvenu aktivnost.
  • C.1.1.A  Opisuje kako se oprezno i sigurno kretati od kuće do škole.
  • ikt A.1.3. Učenik primjenjuje pravila za odgovorno i sigurno služenje programima i uređajima.

U sklopu projekta održalo se nekoliko videokonferencija, a najznačajnija se odvijala uživo na 1. međunarodnoj konferenciji za učitelje razredne nastave u Vodicama gdje su učiteljice Ivana Bašić, Ana Marija Hatadi Ostojić i Ankica Ostojić sa svojim učenicima prezentirale temu Umrežavanje i vršnjačko poučavanje u online okruženju. Tema videokonferencije bila je Voda. Učenici su jedni druge poučavali o vodama u zavičaju. Tako su Dalmatinci poučavali o moru i životu u moru dok su Baranjci prezentirali rijeku te život u rijeci i oko nje.

Zahvaljujući eTwinning projektu, učenici su razvili razne nove aktivnosti za učenje na daljinu na TwinSpaceu. Potaknuli su učenike na razvoj jezičnih, interkulturalnih i interpersonalnih vještina te povezali se s europskim vršnjacima.