Festival prava djece

Učenici 4. b razreda Osnovne škole Opuzen s učiteljicom Ivanom Bašić sudjelovali su na Festivalu prava djece s ciljem podsjećanja na obvezu koju su potpisivanjem Konvencije preuzele zemlje svijeta. Festivalom se želi, prije svega, skrenuti pozornost na prava djece i mladih koristeći alate filmske umjetnosti i brojne mogućnosti koje nam osiguravaju kreativnost i stvaralaštvo.

12. izdanje Festivala prava djece fokusirano je na temu mentalnog zdravlja djece. Mentalno zdravlje kod djece i mladih doprinosi lakšem školovanju, gradi otpornost na stres, pruža samopouzdanje za samostalno traženje pomoći, stoga je važan čimbenik u djetetovoj uspješnosti i u kasnijoj dobi. Međutim, problemi s mentalnim zdravljem većinom nastaju u mladosti, i to tijekom razdoblja školovanja.

Djeca i mladi iz filmskih družina i klubova diljem Hrvatske sudjelovali su u stvaranju filmova koji progovaraju o temama koje su njima važne, bliske i poznate. Ovogodišnji filmovi birani su iz programa Revije hrvatskog filmskog stvaralaštva djece, jedine manifestacije u Hrvatskoj posvećene isključivo filmskom stvaralaštvu osnovnoškolaca.

Učenici su najprije upoznati s ciljem aktivnosti i s onim što se od njih očekuje nakon aktivnosti.

CILJ  Ukazati na prednosti, ali i opasnosti koje nam je donijelo korištenje interneta.
ISHODI OČEKIVANI ISHODI:

    • OŠ HJ A.4.1.

Učenik razgovara i govori u skladu s komunikacijskom situacijom.

    • OŠ HJ C.4.1.

Učenik izdvaja važne podatke koristeći se različitim izvorima primjerenima dobi.

    • OŠ HJ C.4.2.

Učenik razlikuje elektroničke medije primjerene dobi i interesima učenika.

    •  osr B.2.2.

Razvija komunikacijske kompetencije.

    •  osr C.2.1.

Razlikuje sigurne od nesigurnih situacija u zajednici i opisuje kako postupiti u rizičnim situacijama.

    • uku A.2.3.

3. Kreativno mišljenje

Učenik se koristi kreativnošću za oblikovanje svojih ideja i pristupa rješavanju   problema.

    • goo A.2.1.

Ponaša se u skladu s ljudskim pravima u svakodnevnom životu.

    • B.2.1.A

Razlikuje vrste komunikacije.

    • B.2.1.B

Prepoznaje i procjenjuje vršnjačke odnose.

    • B.2.1.C

Razlikuje vrste nasilja i načine nenasilnoga rješavanja sukoba.

    • B.2.3.A

Opisuje zdrave životne navike.

    • C.2.1.C

Prepoznaje opasnosti od pretjeranoga korištenja ekranom.

    • uku A.2.1.
    1. Upravljanje informacijama
    • ikt A.2.3.

Učenik se odgovorno i sigurno koristi programima i uređajima.

    • ikt A.2.4.

Učenik opisuje utjecaj tehnologije na zdravlje i okoliš.

KORELACIJE  Nastavni predmeti: Sat razrednika, Informatika

Međupredmetne teme: GOO, OiSR, UIiKT

UZRAST  Učenici 4. b razreda
IZVORI  EU Kids Online istraživanje u Hrvatskoj

 My friend Frank

POTREBNI MATERIJALI  računalo, zvučnici, projektor, internetska mreža, papiri i flomasteri
TRAJANJE  listopad – studeni 2020.

Tijek aktivnosti:

Učenici su prije ovog sata napravili intervju sa svojim starijim ukućanima. Istraživali su kako je izgledao život prije računala, smartphonea i interneta. Učenici su se u intervjuu fokusirali na dva pitanja:

  • Što nam je suvremena tehnologija donijela, a da ti je žao da toga nije bilo tijekom tvog odrastanja?
  • Što nam je suvremena tehnologija donijela, a da ti je drago da toga nije bilo tijekom tvog odrastanja?

Stariji ukućani (roditelji, bake i djedovi, starija braća i sestre…) uz svoje odgovore su priložili i neke fotografije i druge dokaze (npr. leksikon, spomenar, Tamagotchi…) Nakon odrađenoga zadatka učenici su svoje materijale priložili u Wakelet i tako je nastala mala istraživačka kolekcija.

Nakon što su zajednički prokomentirali uratke, u nastavku su se fokusirali na opasnosti koje je donijela suvremena tehnologija – točnije korištenje interneta, pametnih telefona i računala. Zatim su pogledali film “Naš online život, o kojem roditelji trebaju znati” koji je snimila Medijska grupa Osnovne škole Dalj.

Nakon odgledanog filma s učenicima se komentiralo o opasnostima na internetu, neprimjerenim sadržajima, izloženost vršnjačkom kiberzlostavljanju i pretjeranoj upotrebi interneta…

Nakon komentiranja, učenici su pristupili online anketi.