Frazemi – nastava na daljinu

Učenici Osnovne škole Ivana Lovrića prvi su tjedan nastave na daljinu na satovima Hrvatskoga jezika učili o frazemima – izrazima prenesenoga značenja. Odgojno-obrazovni ishodi koje su učenici trebali ostvariti su:

prepoznati frazeme u govoru i pismu
uočiti i dati objašnjenje za preneseno značenje frazema
razlikovati frazeme kao samostalne rečenice od frazema koji su dio rečenice
samostalno rabiti frazeme.

Odgojno-obrazovni ishodi koje su učenici trebali ostvariti su:

  • prepoznati frazeme u govoru i pismu
  • uočiti i dati objašnjenje za preneseno značenje frazema
  • razlikovati frazeme kao samostalne rečenice od frazema koji su dio rečenice
  • samostalno rabiti frazeme.

Na početku svojega rada učenici su imali zadatak pregledati prezentaciju koju je učiteljica izradila u alatu Sway. Prezentacija se nalazi na sljedećoj poveznici: https://sway.office.com/WlfDU1A11CA3ZrlO?ref=Link.

Tijekom čitanja i pregledavanja prezentacije učenici su trebali voditi bilješke i prepisati ono što je bitnoPrema svojim bilješkama učenici su izrađivali umne mape. Umne su mape mogli nacrtati u svoju bilježnicu ili su ih mogli izraditi u nekom od web 2.0 alata. Učiteljica je predložila izradu umnih mapa u alatu bubble.us, ali učenici su mogli odabrati i neki drugi alat.

Nakon izrade umnih mapa, učenici su mogli provjeriti svoje znanje o frazemima igrajući igru u kojoj su trebali spojiti frezem s odgovarajućim objašnjenjem. Igra se nalazi na sljedećoj poveznici: https://www.bookwidgets.com/play/EMDRE4?teacher_id=5039131385135104.

Za kraj učenja o frazemima učenici su trebali odabrati jedan frazem i izraditi meme. Za uspješno obavljanje ovoga zadatka učiteljica je učenicima preporučila web 2.0 alat koji se nalazi na poveznici: http://www.toonytool.com/.

Meme uvijek u sebi ima dozu humora, ali učiteljica je upozorila učenike da ne bi smjeli pretjerati. Meme je trebao biti zanimljiv, smiješan, ali prije svega primjeren, a frazem kojim se učenik odlučio koristiti trebao je biti ispravno uporabljen.

Svoje su zadatke (umnu mapu i meme) učenici lijepili na Linoit, digitalnu oglasnu ploču. Učiteljica je u digitalnom 2.0 alatu koje se nalazi na poveznici https://en.linoit.com/ izradila oglasnu ploču koju je u postavkama podesila na javno i podijelila s učenicima poveznicu te ploče. Učenici su na taj način mogli pristupati digitalnoj oglasnoj ploči, dodavati svoje radove i gledati radove drugih učenika.