“Go, participate in Erasmus+, it will be fun!”, they said.

“Sve se može, kad se hoće”, pokazala je skupina učitelja i stručnih suradnika Osnovne škole Vladimira Nazora Pazin, koji, usprkos epidemiološkim uvjetima, uspješno provode Erasmus+ projekt te su uspjeli otputovati u europske zemlje u potrazi za novim idejama.

I zaista, u školskoj 2020./2021. godini škola se odlučila uključiti u Erasmus+ projekt pod nazivom “OUR ECO EDU TEAM”, koji se počeo provoditi u rujnu 2020. godine. Radi se o dvogodišnjem KA1 projektu, čiji je cilj razvijati društveno ekološku odgovornost škole te poboljšati kvalitetu nastave, kroz stjecanje novih znanja i vještina za korištenje inovativnih i suvremenih metoda rada. Na taj način žele povećati motivaciju učenika, ali i potaknuti ih na kritičko promišljanje o aktualnim ekološkim problemima, kako bi se razvijali u smjeru građanski aktivnih i ekološki osviještenih učenika. U projekt je uključeno desetak učitelja i stručnih suradnika te velik broj djece razredne i predmetne nastave, uključujući Matičnu školu Pazin i četiri Područne škole Karojbu, Motovun, Sveti Petar u Šumi i Tinjan.

U okviru Erasmus+ projekta, učitelji i stručni suradnici dobili su priliku otputovati u europske zemlje (Italiju, Sloveniju, Irsku, Portugal, Španjolsku i Finsku) i sudjelovati u strukturiranim tečajevima ili prisustvovati nastavi u tamošnjim školama. Stečena znanja domišljato svakodnevno implementiraju u školski sustav i nastoje dijeliti primjere dobre prakse.

O tome koliko im je lijepo družiti se tijekom rada na projektu možete vidjeti na sljedećoj poveznici, na kojoj članovi Erasmus tima predstavljaju kolegama u kojoj im se zemlji održava mobilnost. U Erasmus+ projektu provode se razni školski projekti, kao što su:

  • Moj osobni ekološki otisak
  • Ekološke priče
  • Ljepota sunčeva zalaska
  • Utjecaj temperature na živi svijet
  • Priroda nam znači
  • Eko u svijetu medija
  • Critical in green.

Od navedenih, projekt “Priroda nam znači”, se provodi s učenicima razredne nastave te “Eko u svijetu medija”, za učenike osmih razreda. Povratne informacije učenika su pozitivne, a učenici se rado uključuju u planirane aktivnosti. Na radionicama je atmosfera uvijek radna i opuštena, imaju priliku zamišljati se u ulozi “eko turista” (osobe koje dolaze s drugog planeta i prvi puta posjećuju Zemlju), “eko influencera”, debatiraju, rješavaju eko kvizove, stvaraju zanimljive plakate, plešu, pjevaju, borave u prirodi i povrh svega uče.

Učenici 8. razreda pripremaju debatu na temu "Društveni mediji povećavaju ekološku osviještenost."

Osim učenika, sudionici uključeni u projekt razvijaju nove vještine i dobivaju uvid u širok raspon praktičnih aktivnosti, koje im omogućavaju da svoje nastavne satove i rad s učenicima naprave učinkovitijima i ugodnijima. U kolovozu 2021. godine učiteljica je imala priliku pohađati strukturirani tečaj u Veroni (Italija), pod nazivom “Digital Media: The classroom of the future”, a ono što je pritom dobila jesu nova osobna i profesionalna poznanstva te inovativne ideje o primjeni digitalnih alata i medija, koje će zasigurno biti korisne u radu s učenicima, a s ciljem poticanja veće motivacije, zainteresiranosti i zabavnog načina učenja i poučavanja. Tečaj je pružio nova znanja o digitalnim alatima i medijima koji se mogu koristiti u daljnjem radu, a na tečaju se je raspravljalo i o negativnim aspektima današnjeg online okruženja. Neki od zanimljivih digitalnih alata i platformi koje su isprobali jesu Edmodo, Screencast o Matic, Edpuzzle, Socrative i Studystack. Učili su o suvremenim metodama poput Project Based Learning (PBL) metode i Flipped Classroom metode (metoda obrnute učionice). Osim novih digitalnih znanja i vještina koje je tečaj omogućio, putovanje u Veronu utjecalo je na osobni razvoj te svakako na razvoj socijalnih i komunikacijskih vještina. Poruka svima koji se još nisu okušali u sudjelovanju u Erasmus+ projektima? “Le cose belle arrivano quando non le cerchi.” (Lijepe stvari dolaze onda kada ih najmanje tražimo). Nemojte odvajati vrijeme na traženje lijepih trenutaka, stvarajte ih sami!