prodaja@stozacibrid.com hr@hardtechnique.com vjeko.kovacicek@coolintunit.com info@tehnikhard.net mail@coolintunit.com webmaster@stozacibrid.com admin@hardtechnique.com tehnikhard.net web.stozacibrid.com www.coolintunit.com

Hour of Code u dvije međimurske osnovne škole

II. osnovna škola Čakovec i OŠ Vladimira Nazora Pribislavec u Tjednu informatičke edukacije od 8. do 14. prosinca 2014. provele su Sat kodiranja (Hour of Code) koji je održan kako bi se promoviralo programiranje te pobudio interes učenika za informatiku kao buduće zanimanje. Hour of Code je osmišljen kako bi se informatiku kao znanost približilo učenicima kroz izuzetno kvalitetne i metodički izvrsno osmišljene vježbe koje samostalno ili uz pomoć mogu izraditi u jednom satu. 

Na taj način pokazuje se učenicima, ali i njihovim roditeljima, da svatko može naučiti osnove programiranja i pruža im se mogućnost da se uvjere kako programiranje nije bauk, već zabavno i kreativno iskustvo. Učenici su potaknuti na daljnji samostalni rad što im omogućuju vodiči dostupni tijekom cijele godine.

Computer Science Education Week (Tjedan informatičke edukacije) organizira se svake godine u prosincu, u tjednu u kojem su rođene Ada Lovelace, britanska matematičarka općeprihvaćena kao prvi programer i Grace Hopper, pionirka računalnih znanosti, između ostaloga zaslužna za popularizaciju izraza bug i debugiranje te razvoj programskog jezika COBOL.

Iz OŠ Vladimira Nazora Pribislavec u Satu kodiranja sudjelovali su učenici sedmog i osmog razreda. Učenici su prošli vodič „Angry Birds“. Kako bismo ovaj događaj učinili još zanimljivijim, povezali smo ga s eTwinning projektom Science Around Us i pozvali partnere da razmijenimo dojmove putem online ankete i foruma na Twinspaceu. Pozivu su se odazvale dvije škole iz Turske. Iz Pribislavca anketu je ispunio 21 učenik. Rezultati pokazuju da svi anketirani učenici  Sat kodiranja smatraju zabavnim i dobro organiziranim te da ih je svih 21 motivirano za sudjelovanjem u sličnom događanju iduće godine. 13 učenika odgovorilo je da je Sat kodiranja povećao njihov interes za programiranjem, niti kod jednog učenika Sat kodiranja nije smanjio interes za programiranjem, dok je 8 učenika ostalo ravnodušno. Učenici su trebali izraziti dojam o Satu kodiranja: „Odlično je!“, „Zabavno i naučila sam puno.“, „Vrlo interesantno i zabavno.“, „Sviđa mi se!“. Detaljni rezultati ankete, zajedno s podacima iz Turske, objavljeni su na Twinspaceu. Učenici su napravili prezentacije o Adi Lovelace i Grace Hopper, a u informatičkoj učionici uređen je pano.

U II. osnovnoj školi Čakovec učenici petog i šestog razreda prošli su vodič „Angry Birds“, a učenici osmog razreda vodič „Code with Anna and Elsa“. Nakon Sata kodiranja 71 učenik je ispunio online anketu na školskom webu. Rezultati pokazuju da 68 učenika Sat kodiranja smatra zabavnim i dobro organiziranim, a 3 učenika Sat kodiranja smatra dosadnim i loše organiziranim. Za sudjelovanje u sličnom događanju iduće godine motivirano je 65 učenika, a 6 učenika nije. 53 učenika odgovorilo je da je Sat kodiranja povećao njihov interes za programiranjem, kod 2 učenika Sat kodiranja je smanjio interes za programiranjem, 16 učenika ostalo je ravnodušno. Učenici su izrazili svoj dojam: „Sat kodiranja bio je zabavan i zanimljiv. Puno smo toga mogli naučiti.“, „Sat kodiranja je bio jako zabavan. Bolje je nego igrice.“, „Sat kodiranja bio je veoma zabavan, zaista je povećao moj interes za programiranjem, igrati ću i kod kuće te igrice…Preporučujem i ostalima da se uključe!“, „Jako mi se svidio Sat kodiranja jer je zabavan i mora se mnogo razmišljati.“, „Sat kodiranja bio je zabavan, lijep, prekratak. Sve u svemu bio je jedan od najinteresantnijih sati ove godine.“, „Sat kodiranja je nešto najbolje što postoji! Baš super da to postoji da ljudi programiraju a ne da rade nepotrebne stvari na internetu.“, „Htio bih da bude više Satova kodiranja.“, „S obzirom na činjenicu da sam se već puno bavio programiranjem, mislim da je zbilja super ideja da se na ovakav zabavan način djeca zainteresiraju za programiranje. Nije težak i dobar je za uvod u programiranje.“.