I papir je drvo

S problemskom nastavom na nastavnom predmetu Oblikovanje susreli su se učenici profesorice Ankice Rebrović u Drvodjeljskoj školi Zagreb. Nastavna jedinica na kojoj je bila primijenjena – Historicizam.

Problemsko pitanje nastavne jedinice bilo je “Kako redizajnirati odabrani proizvod korištenjem Papier mache tehnike i materijala karakterističnih za historicizam?”. Papier mache je vrsta materijala dobivenog iz smrvljenog papira i različitih veziva. Smrvljeni papir omekša se u vrućoj vodi, iscijedi se i miješa s brašnom, kredom, piljevinom ili pijeskom i veže voskom, smolom ili životinjskim ljepilima. Smjesa se suši na zraku ili u peći u formi ravnih ploča ili se oblikuje u glinenim ili drvenim kalupima. U Europi se koristi od 18. stoljeća, najprije za izradu manjih predmeta – kutija, okvira za slike i ogledala. U 19. stoljeću, počinje se koristiti kao materijal za izradu namještaja – stolića i stolica. Uradak se oboji u crnu boju, oslika cvjetnim motivima i imitira orijentalni lak. Učenici su imali mogućnost odabira jednog od tri ponuđena proizvoda.

U aktivnosti Kroz povijest učenicima je prikazana pripremljena PowerPoint  prezentacija “HISTORICIZAM”, dostupna na Padlet ploči. Učenici su tijekom pregledavanja prezentacije otkrivali osnovne informacije o karakteristikama povijesnog stila, materijalima i tehnikama i izdvajali su najbitnije informacije. U slijedećoj aktivnosti Kroz povijest i sadašnjost, a prema dobivenim radnim materijalima dostupnim na Padlet ploči i pomoću već stečenih znanja i vještina, učenici su promišljali o mogućnostima rješenja problemskog pitanja. Skupine učenika razrađivale su faze redizajna odabranog proizvoda:

  • odabir idejnog rješenja
  • skiciranje idejnog rješenja
  • izrada računalnog prezentacijskog crteža
  • prezentiranje računalnog prezentacijskog crteža

Kroz sadašnjost je bila aktivnost u kojoj su učenici predstavljali prezentacijske crteže na platformi Canva. Uz pomoć profesorice Rebrović pripremili su glasovanje  za najbolji prezentacijski crtež. Posljednja provedena aktivnost bila je “Jesmo li bili efikasni?” u kojoj su učenici primijenili postupak samoprocjene na problemskom zadatku. Većinom su bili zadovoljni provedbom i rješenjem problemskog zadatka, a poneki bi promijenili pristup ili pojedine korake prilikom njegovog rješavanja.