prodaja@stozacibrid.com hr@hardtechnique.com vjeko.kovacicek@coolintunit.com info@tehnikhard.net mail@coolintunit.com webmaster@stozacibrid.com admin@hardtechnique.com tehnikhard.net web.stozacibrid.com www.coolintunit.com

iMOS – u 2022. u Osijeku i neformalno obrazovanje

Primjer suradnje na neformalnom polju je i suradnja Tehničke škole i prirodoslovne gimnazije Ruđera Boškovića s Regionalnim info-centrom od početka njihovoga osnivanja prije 15 godina.

Suvremena istraživanja o učenju pokazala su da se mnogo kvalitetnije i trajnije uči u neformalnoj atmosferi tj. u interakciji sudionika i suradničkom učenju  te pomoću neformalnih metoda koje učenicima pružaju zanimljivo, kreativno, iskustveno i istraživačko učenje.

Brojni oblici neformalnog obrazovanja sadrže organizirane i planirane obrazovne aktivnosti u svrhu stjecanja različitih znanja i vještina, stavova i vrijednosti pomoću raznolikih metoda, veću fleksibilnost i pristup životnim situacijama te praktičnu primjenu usvojenih znanja i vještina. Kao što su na primjer: različite radionice i seminari, izvannastavne aktivnosti, konferencije, tečajevi, volonterski programi, rad na projektima, školska društva, zadruge,  programi razmjene učenika, centri izvrsnosti i slično. Sve navedene aktivnosti uključuju praktično stjecanje znanja, vještina i stavova, odvijaju se izvan konteksta formalnoga učenja, temelje se na dobrovoljnom sudjelovanju, pokazuju određene rezultate  i za njih se najčešće ne primaju formalna priznanja.

Davne 2010. godine, na inicijativu i u suradnji sa Savjetodavnim odborom Regionalnog info-centra za mlade Osijek, započeo je s provedbom i Sajam informiranja mladih u Osijeku, koji se tijekom svih godina provodio na različite načine. Zajedničko svim aktivnostima bila je želja da se mladima, ali i onima koji rade s mladima, predstave programi i aktivnosti na području grada u koje se mogu uključiti mladi. Pored toga, cilj je bio i naglasiti važnost kvalitetnog, pravovremenog i prilagođenog informiranja mladih, samostalnog pretraživanja informacija kao i promocija Info-centra za mlade, koji po principu – korisnik u centru, mlade informira na taj način. Učenici škole i njihovi mentori su aktivno sudjelovali na sajmovima, predavanjima i različitim aktivnostima predstavljajući školu, programe i zanimanja. Na iMOSU u Staroj pekari

U ponedjeljak, 24. listopada 2022. godine, održana je i trinaesta manifestacija iMOS 2022.! S tematskim radionicama i predavanjem obilježen je i dugogodišnji rad Regionalnog info-centra za mlade Osijek, i to  u prostoru Info-centra za mlade Osijek te u velikoj konferencijskoj dvorani Stare pekare. U nekoliko radionica/predavanja u suradnji s vanjskim suradnicima, mladima je na neformalan način pružio relevantne informacije o temama koje su trenutno vrlo aktualne te im predstavio dionike koji im mogu dati točne i pravovaljane informacije i savjetovati ih.

Pedagoginja Gordana Popović, prof. je sa učenicima 2. a i 3. b razreda sudjelovala na dvjema aktivnostima. I to na radionici Ivane Sović, iz Nutricionističkog savjetovališta Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo u Osijeku, koja je pored osnovnih savjeta za kvalitetnu i uravnoteženu prehranu mladih, predstavila je mogućnost korištenja besplatnog savjetovanja od strane nutricionista.

Dan je završio s predavanjem profesorice Ane Kurtović, s Odsjeka za psihologiju Filozofskog fakulteta u Osijeku, koja je mladima stres učinila manje neugodnim, kroz novi psihologijski koncept  – prihvaćanje stresa. Poručila je kako je važno naučiti i primjenjivati učinkovite tehnike nošenja sa stresom jer ako je izvor stresa nešto što ne možemo promijeniti ili zaustaviti, onda jedino možemo učiti kako promijeniti svoju reakciju. Metoda se, najjednostavnije svodi na održavanje pažnje na sadašnjem trenutku sa stavom znatiželje i prihvaćanja.

Učenici su sa zanimanjem propratili ove aktivnosti te sa pozitivnim impresijama izjavili kako im se sviđaju ovakve aktivnosti te da bi ih htjeli i nadalje posjećivati i primjenjivati u vlastitom životu i u zajednici koje su dio. Ovakvi i slični oblici i metode neformalnog učenja trebali bi postati sastavni dio poboljšanja i unaprjeđenja formalnoga odgojno-obrazovnog sustava i cjeloživotnog učenja.