Industrijska strojarska škola obilježila Svjetski dan čitanja naglas

Svjetski dan čitanja naglas obilježava se 2. veljače. Premda je “Godina čitanja” u Hrvatskoj službeno završila, u Industrijskoj strojarskoj školi, Zagreb to se dogodilo samo na kalendaru, ali ne i u praksi. Na Svjetski dan čitanja učenici škole su ugostili učenike iz obližnje Osnovne škole Marina Držića te su im, ispred ulaza u školu kod Kućice za knjige, čitali ulomke iz djela Ivane Brlić Mažuranić i Astrid Lindgren.

Učenici su izradili na praktičnoj nastavi već nekoliko Kućica za knjige koje su upisane na kartu malih slobodnih knjižnica Hrvatske. Kućice za knjige rade na načelu Posudi, čitaj, vrati i/ili doniraj knjigu. Svatko može posuditi knjigu kao i obogatiti malu slobodnu knjižnicu nekom svojom knjigom. Kako bi Kućica za knjige koja je smještena ispred škole bila od koristi i lokalnoj zajednici, učenici i nastavnici organiziraju događanja otvorena za javnost te na taj način promiče sklonost prema čitanju, pismenost, ali i važnost zajedništva u društvu. Svjetski dan čitanja naglas učenici i nastavnici škole obilježili su u srijedu 2. veljače družeći se s učenicima 3. a razreda i učiteljicom Maritom Škanatom iz Osnovne škole Marina Držića. Učenici su čitali naglas ulomke iz djela Ivane Brlić Mažuranić i Astrid Lindgren u čemu se posebno istaknuo učenik 3. e razreda Saša Kores. Odabir djela pokazao se odličnim izborom jer su osnovnoškolci sjajno odgovarali na pitanja koja im je postavljala njihova učiteljica Marita Škanata te nastavnice Hrvatskoga jezika i Etike u ISŠ-u Iva Bojčić i Ivana Macan. Najuspješnije učenike voditeljica praktične nastave Kristinka Lemaić nagradila je privjescima koje su učenici izradili u odjelima školske radionice.

Kako bi se dodatno istaknula važnost čitanja, svi učenici 2. e i 3. e. razreda škole na satima Hrvatskoga jezika i Etike online su pratili čitanje naglas koje je organiziralo Hrvatsko čitateljsko društvo. Međunarodni dan tolerancije obilježava se 16. studenoga, no cilj je promicati te vrijednosti cijele godine te je podsjećanje na osnovnoškolske naslove čije su ulomke gostima čitali naglas, učenicima škole odlično poslužilo kako bi došli do zaključka da se ljudi razlikuju po mnogočemu; poput nacionalnosti, vjere, jezika, spolne orijentacije, osobnog i socijalnog identiteta, obiteljskog i socio-ekonomskog statusa, kulture, običaja, tjelesnog izgleda, obrazovanja te po mnogim drugim obilježjima. Ono što je još važnije, učenici ISŠ-a razvili su stav da različitost  obogaćuje, mijenja i daje zanimljiv okus našem svakodnevnom životu i pri tom zaključili da čitanje naglas razvija vještinu slušanja, obogaćuje rječnik, razvija razumijevanje za društvene probleme i čimbenik je budućeg uspješnog razvoja djece i mladih.

Svjetski dan čitanja naglas trebao bi pokazati svijetu kako pravo na čitanje i pisanje pripada svima. Djeca i odrasli širom svijeta, slaveći moć riječi kreiraju društvo koje će omogućiti svakom, baš svakom djetetu i mladoj osobi pravo na obrazovanje te pristup knjigama i tehnologiji. Ne zaboravite, čitanje naglas razvija vještinu slušanja, obogaćuje rječnik, razvija razumijevanje za društvene probleme i čimbenik je budućeg uspješnog razvoja. Zato čitajte – čitajte naglas!