Nagrada za sudjelovanje u kampanji “LikeYou2”

U kampanji “LikeYou2”, cilj je bio potaknuti što više građana na testiranje ili kontrolu dijabetesa tipa 2, a sudjelovati su mogle sve zagrebačke osnovne i srednje škole. Ova javnozdravstvena kampanja u Industrijskoj strojarskoj školi shvaćena je vrlo ozbiljno što je rezultiralo osvajanjem 50.000,00 kuna zbog najvećeg broja osoba koje su učenici potaknuli na testiranje.

Učenici škole, roditelji, njihove šire obitelji i prijatelji odazvali su se testiranju na dijabetes tipa 2 i time podržati ovu hvalevrijednu kampanju koja će učenicima škole omogućiti daljnje edukacije o kvalitetnoj i zdravoj prehrani i važnosti tjelesne aktivnosti kao imperativu dobroga zdravlja. Učenici i djelatnici zahvaljuju svima koji su sudjelovali u kampanji “LikeYou2” kao i onima koji su im omogućili osvajanje 50.000,00 kuna.

Prema podacima CroDiab registra, 2020. godine u Hrvatskoj je registrirano 310.212 osoba s dijabetesom. Procjenjuje se da je broj osoba s dijabetesom u Hrvatskoj veći od 534.000. Od tog broja, samo je 58 % oboljelih otkriveno. Upravo zbog toga, kako bi se potaknuli što više osoba da se kod svog liječnika primarne zdravstvene zaštite testiraju na dijabetes tipa 2 ili obave kontrolni pregled, Novo Nordisk Hrvatska pokrenuo je javnozdravstvenu kampanju “LikeYou2”.

U kampanji, koja je trajala zaključno do petka, 29. listopada 2021. godine, mogle su sudjelovati sve zagrebačke osnovne i srednje škole, a ona škola čiji su učenici uspjeli motivirati najviše svojih starijih članova obitelji i njihovih prijatelja da se testiraju ili obave kontrolni pregled na dijabetes tipa 2, osvaja nagradu od 50.000,00 kuna. Škola, koja osvoji taj iznos, treba ga potrošiti za kvalitetniju i zdraviju prehranu učenika ili za poticanje tjelesne aktivnost kako bi svi zajedno pridonijeli zdravlju učenika.

Kako će učenicima koristiti ova nagrada, odnosno za što će se potrošiti novac kako bi učenici dobili priliku provoditi zdravije navike u školi, otkriva ravnatelj Industrijske strojarske škole, Nenad Pavlinić.

  • “Mi smo “LikeYou2″ kampanju shvatili jako ozbiljno i svi smo se angažirali – razrednici, učenici, njihovi roditelji, liječnici obiteljske medicine. Kad smo doznali da je upravo naša škola osvojila nagradu od 50.000 kuna, zajedno smo promislili o aktivnostima koje ćemo uskoro početi provoditi – rekao je ravnatelj Pavlinić. Dodao je da će u prvoj fazi provedbe aktivnosti angažirati liječnike Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo, kako bi svim učenicima i djelatnicima Industrijske strojarske škole održali predavanja o prevenciji i kontroli dijabetesa tipa 2”.
  • 2Planiramo kupiti i trakice za testiranje na dijabetes da bismo s našom prijateljskom školom za medicinske sestre proveli testiranja na tu bolest. Testiranja na dijabetes planiramo raditi na frekventnim mjestima u naselju Trnje poput tržnice, Doma zdravlja, policijske postaje kako bi obuhvatili što više ljudi u zajednici. Također, planiramo kupiti i deset bicikala za učenike koji će s profesorom tjelesne i zdravstvene kulture voziti gradom kako bismo promovirali zdrave navike. Učenicima ćemo, uz sve nabrojano, predstaviti i zdrav način prehrane, stoga planiramo organizirani odlazak na eko poljoprivredno gospodarstvo u okolici Zagreba – naglasio je ravnatelj Pavlinić”.

Da bi ostvarili ovaj uspjeh, učenici su uspješno motivirali starije članove obitelji i njihove prijatelje da se odazovu na testiranje ili kontrolu šećera u krvi, a specijalistica obiteljske medicine dr. Mateja Fištrek otkriva koliko je u svojoj ordinaciji otkrila novo dijagnosticiranih osoba oboljelih od dijabetesa tipa 2 i zašto je izuzetno važno odazivati se na preventivne i kontrolne preglede te godišnje dijabetičke kontrole.

“Hvala Vam što ste mi omogućili da budem dio velikog projekta “LikeYou2″. Drago mi je što me je ova akcija potaknula da više pažnje pridodam kontrolnim i preventivnim pregledima, ne samo u starijoj populaciji, već i mlađoj. Našoj ambulanti pripadaju mnogi učenici Industrijske strojarske škole te su se na javnozdravstveni projekt odazvali i oni i njihovi bližnji, te motivirani time i mnogi drugi pacijenti. Kroz ovu akciju prepoznali smo mnogo slučaja predijabetesa te kroz edukaciji o hrani, vježbanju i načinu života mnoge pacijente potaknuli na promjenu životnih navika. Još jednom hvala što ste naš tim uključili u ovaj hvalevrijedan projekt” – naglasila je dr. Mateja Fištrek, specijalistica obiteljske medicine.

U “LikeYou2” kampanji sudjelovalo je tridesetak vodećih hrvatskih dijabetologa – endokrinologa, internista, specijalista obiteljske medicine, epidemiologa koji su objasnili ključne pojmove dijabetesa, razbili mitove i zablude o šećernoj bolesti tipa 2, otkrili rizične faktore i skupine za dobivanje te bolesti, a osvrnuli su se i na utjecaj pandemije COVID-a 19 na pacijente koji imaju dijabetes tipa 2. Relevantni hrvatski stručnjaci okupljeni su na jednom mjestu – centralnoj platformi kampanje “LikeYou2”. U kampanji je sudjelovao i renomirani hrvatski TV voditelj, autor, redatelj i glumac Robert Knjaz.