prodaja@stozacibrid.com hr@hardtechnique.com vjeko.kovacicek@coolintunit.com info@tehnikhard.net mail@coolintunit.com webmaster@stozacibrid.com admin@hardtechnique.com tehnikhard.net web.stozacibrid.com www.coolintunit.com

Kako učenici u Slatini uče kritički razmišljati

U vremenu kada su djeca izložena velikom broju informacija, razvijanje medijske pismenosti postaje važnije nego ikada.

U osnovnoj školi Eugena Kumičića u Slatini, učenici viših razreda već petu godinu imaju mogućnost učiti kako razumjeti, analizirati i stvarati medijske sadržaje. To im je omogućeno pohađanjem izvannastavne aktivnosti pod nazivom Medijska pismenost koju vodi učiteljica hrvatskoga jezika Elvira Vujčić.

Stvaranjem i analizom do novih spoznaja

Pod vodstvom mentorice, učenici su uključeni u razne projekte i radionice. Analiziraju vijesti, oglase, vremenske prognoze, informativne emisije i sadržaj društvenih mreža. Uče prepoznati vjerodostojne izvore, razlikovati činjenice od mišljenja i otkrivati ​​lažne vijesti. Nakon teorijskog dijela i analize praktičnih primjera, učenici pišu članke, izrađuju plakate te snimaju animirane filmove i podcaste. Temelj svake pismenosti, uključujući i medijsku pismenost, jest razumijevanje, a zatim stvaranje.

Društvene mreže u službi Medijske pismenosti

Aktivnost ima i svoj profil na društvenim mrežama, gdje se objavljuju učenički radovi, fotografije s radionica i korisni savjeti za roditelje i nastavnike. Time se dodatno potiče odgovorno i sigurno korištenje digitalnih alata. Učenici ističu kako su, pohađajući ovu aktivnost, razvili tehničke i komunikacijske vještine te sposobnost kritičkog promišljanja svijeta oko sebe.

Utjecaj medija na mentalno zdravlje

Jedna od tema koja je učenicima bila izrazito zanimljiva i koja ih je u velikoj mjeri iznenadila i zabrinula bila je radionica o utjecaju društvenih mreža na mentalno zdravlje mladih. Mnogi su bili iznenađeni da vrijeme provedeno na društvenim mrežama ili dugotrajno igranje igrica može biti povezano s osjećajem anksioznosti i nesigurnosti, poremećajima u prehrani pa čak i depresije. Ova spoznaja potaknula je otvorene razgovore i razmjenu iskustava – što je najvrjedniji rezultat svake edukacije. Jedna od teza na temelju koje je provedena rasprava na satu Medijske pismenosti bila je: Koliko često razmišljamo o tome koliko digitalni svijet oblikuje naše emocije?

Iskustveno učenje je najbolje učenje

U sklopu terenske nastave učenici su posjetili HRT-ov studio u Osijeku gdje su sudjelovali u snimanju vijesti i dali svoj doprinos u oblikovanju radijskog program uz pomoć dobro uigranih profesionalaca. Ovo iskustvo dodatno je produbilo njihovo razumijevanje medija, posebice radija koji kod mladih ima sve manju ulogu u primanju informacija i stvaranju kritičkog mišljenja.

Pismenost novoga doba

Izvannastavna aktivnost Medijska pismenost u OŠ Eugena Kumičića u Slatini samo je jedan od primjera kako škole mogu pripremiti učenike za izazove digitalnog doba. Analiziranjem, stvaranjem i promišljanjem, učenici postaju informirani, odgovorni i aktivni sudionici suvremenog društva. Ulaganje u medijsku pismenost ulaganje je u budućnost – jer onaj tko razumije medije, može razumjeti svijet u kojem živi.