prodaja@stozacibrid.com hr@hardtechnique.com vjeko.kovacicek@coolintunit.com info@tehnikhard.net mail@coolintunit.com webmaster@stozacibrid.com admin@hardtechnique.com tehnikhard.net web.stozacibrid.com www.coolintunit.com

Kako zavoljeti čitanje?

Potaknuti učenike na čitanje je problem koji se godinama provlači kao pitanje na različitim edukacijama, seminarima, projektima i stručnim vijećima. Tijekom prošle školske godine 2021./22. Ana Vuksanović bila je učiteljica 4.b razreda Osnovne škole August Šenoa u Osijeku i neke od ključnih zadataka koje si je zadala je bio približiti učenicima čitanje, izgrađivati kulturu čitanja i razvijati njihovo kritičko mišljenje, potaknuti radost, interes i motivaciju kako bi se razvijali u osobe koje mogu samostalno i kritički doživjeti i vrednovati nova književna dijela s kojima se susreću.

Iz tih razloga priključila se međunarodnom eTwinning projektu “Uz čitanje riječi rastu/Words grow by reading”. Projekt se provodio cijele školske godine uz mnogobrojne aktivnosti koje su implementirane u nastavni kurikulum i međupredmetne teme. Učiteljica je nastojala projekt provoditi čitanjem i istraživačkom nastavom. Kreativna lektira

Tijekom istraživanja “Abeceda živog svijeta Republike Hrvatske” učili su raznolike krajeve Hrvatske, ali i tražili podatke o biljnim i životinjskim vrstama koje žive u tim podnebljima. Uz djela za cjelovito čitanje pisali su pisma književnici Ivani Brlić- Mažuranić, izrađivali digitalne stripove i umne mape. Tijekom vođenog čitanja romana “Duh u močvari” Ante Gardaša upoznali su se sa zemljopisnim pojmovima vezanim za Kopački rit i Baranju.

U iščekivanju Božića imali su svakodnevno izvlačenje razrednog kraljevića ili kraljevne koji su trebali napisati sastavak na zadanu temu, a za nagradu su birali igru na TZK-u, bili DJ pod odmorom ili predsjednik razreda na jedan dan. Teme sastavaka su budile maštu, originalna rješenja, razvijale kreativnost. Tih dana suu mašti posjetili Gardeland, bili u tvornici lego kocaka, dobili milijun dolara ili bili na safariju u Africi.

SastavakU projektu “Životne zajednice travnjaka, šume, kopnenih voda i mora” učenici su istraživali, pravili diorame, crtali biljke i životinje. Posjetivši brežuljkaste dijelove Hrvatske upoznali su se s prošlošću naše domovine te su se bavili istraživanjem poznatih povijesnih osoba i građevina.

Sve te aktivnosti kao primarni ishod imale su čitanje s razumijevanjem, primjenu naučenog, razvijanje učeničkog vokabulara. Kako su aktivnosti postajale brojnije i češće učiteljica je primijetila kako je otpor učenika prema čitanju sve manji te da učenici sve češće samostalno posežu za istraživačkim radom i traže nove izvore znanja koji nisu nužno digitalni nego i u obliku tiskovina (časopisi, enciklopedije…). Također, kod većine učenika tehnika čitanja je uznapredovala pa je i sam nastup u prezentaciji uradaka postao sigurniji što je dovodi do zaključka da je čitalačka vještina učenika povezana s njegovim samopouzdanjem.