Njegova je nakana stvoriti prostor u kojem se njeguje osjetljivost prema okolišu, razvija svijest o važnosti brige za zajednički dom i povezuje duhovna, znanstvena, tehnološka i odgojna dimenzija ekologije.
U takvom je ozračju, 4. listopada, na blagdan sv. Franje Asiškoga, u vukovarskoj gimnaziji predstavljen projekt Laudato si’ – od svijesti do djelovanja, nadahnut porukama enciklike pape Franje i usmjeren na cjelovit pristup zaštiti stvorenoga.
Tijekom prvog mjeseca trajanja projekta, učenici četvrtih razreda proučavali su temeljne naglaske enciklike Laudato si’, osobito svijest o povezanosti svega što postoji te poziv na odgovorno upravljanje darovima prirode.
Kroz istraživanja, razgovore i zajedničke rasprave isticali su ekološke izazove suvremenog svijeta i otkrivali načine na koje duhovna i moralna dimenzija ekologije mogu zaživjeti u stvarnom okruženju.
Posebnu vrijednost ove aktivnosti čini proces učenja u kojem učenici povezuju znatiželju, kritičko razmišljanje i osobnu motivaciju, oblikujući temelje za odgovorno i održivo djelovanje. Tijekom ovoga razdoblja, učenici su se postupno uključivali i u praktične zadatke koji potiču osobni angažman i razvijaju osjećaj odgovornosti prema zajednici.
Sudjelovali su u volonterskim akcijama i pomagali potrebitima iskusivši vrijednosti nesebičnog davanja i suradničkog djelovanja. Organizirali su i proveli aktivnosti usmjerene na zaštitu okoliša koje su uključivale prikupljanje i razvrstavanje otpada te promicanje održivih navika u školskom okruženju. Kreativni rad obuhvatio je izradu edukativnih plakata, digitalnih materijala, kratkih videa, kvizova i brošura koje na pristupačan način prenose poruke odgovornog i održivog življenja.

Svaki od tih materijala odražava učenikov pogled na svijet i njegovu želju pridonijeti stvaranju bolje ekološke svijesti unutar škole i šire zajednice. Kroz razgovore i tematske susrete prepoznavali su kako se duhovna vrijednost brige za stvoreno očituje u svakodnevnim izborima, u poštovanju čovjeka i prirode te u zahvalnosti za dar života.
Takav cjelovit pristup omogućio im je sveobuhvatno razumijevanje poruka enciklike, ali i razvijanje osobne odgovornosti koja ne ostaje u teorijskim okvirima, nego se prirodno pretvara u konkretno djelovanje.
Projekt je osmišljen kao interdisciplinarna inicijativa koja povezuje različite nastavne predmete u jedinstvenu cjelinu, omogućujući učenicima učenje iz više perspektiva.
Kroz suradnju nastavnika informatike, kemije, tjelesnog i zdravstvenog odgoja te katoličkog vjeronauka stvoren je sustav u kojem se ekološka tema promatra znanstveno, tehnološki, duhovno i praktično.
Takva povezanost omogućuje učenicima razumjeti ekologiju kao područje u kojem se prirodno isprepliću znanje, vrijednosti i konkretno djelovanje.
Informatika potiče razvoj digitalnih kompetencija kroz izradu multimedijskih sadržaja koji prate ciljeve projekta dok kemija donosi znanstvene temelje, objašnjavajući ekološke procese, posljedice zagađenja i načine očuvanja okoliša.
Tjelesni i zdravstveni odgoj povezuje ekološki sadržaj s brigom za osobno zdravlje, boravkom u prirodi i odgovornim stilom života, dok vjeronauk pruža duhovnu podlogu, naglašavajući odgovornost prema darovanom svijetu i važnost ekološkog obraćenja.
Ovakav pristup pokazao je učenicima koliko je važna suradnja različitih područja te kako svako od njih doprinosi razumijevanju složenosti ekološke problematike. Interdisciplinarnost je time postala središnji element projekta, koji učenike uči promatrati svijet u njegovoj cjelovitosti, a ne kroz usko odvojene fragmente.
U sklopu projekta predviđene su istraživačke radionice, eko-šetnje i praktične akcije usmjerene na unapređenje školskog i lokalnog okoliša, kao i obilježavanje Tjedna stvaranja kroz niz tematskih događanja. Učenici će imati priliku predstaviti svoje radove, sudjelovati u zajedničkoj završnoj refleksiji te promatrati kako se njihove ideje i trud pretaču u konkretne promjene u školskom okruženju.
Središnja je zamisao omogućiti projektu da zaživi i nastavi rasti, prelazeći iz generacije u generaciju kao poticaj na odgovornost, zahvalnost i brigu za zajednički dom. Na taj bi način Laudato si’ – od svijesti do djelovanja postupno prerastao u dio identiteta škole, postajući trajna nit koja povezuje mlade ljude s vrijednostima koje će ih pratiti i u njihovu daljnjem životu.