prodaja@stozacibrid.com hr@hardtechnique.com vjeko.kovacicek@coolintunit.com info@tehnikhard.net mail@coolintunit.com webmaster@stozacibrid.com admin@hardtechnique.com tehnikhard.net web.stozacibrid.com www.coolintunit.com

Međunarodni e-Twinning projekt „Bookworms in different cultures“ u OŠ „Pavao Belas“

Početkom školske 2019./2020. OŠ „Pavao Belas“ uključila se u projekt „Bookworms in different cultures“ u kojem sudjeluju i škole iz Armenije, Portugala i Turske. U projekt je uključeno i 212 učenika ovih zemalja. Autorice projekta su Zeliha Kuvan i Zehra Metin iz Turske, a koordinatorica projekta u školi je Ivanka Tomić, učiteljica hrvatskoga jezika.

Ciljevi projekta su:

poticanje čitanja i popularizacija knjiga među djecom
poticanje kritičkog čitanja te rasprave o pročitanim knjigama
međusobna razmjena knjiga u razredu
„posvojiti pisca“ iz svoje zemlje i predstaviti ga
osmisliti vlastitu naslovnicu knjige te je ilustrirati
napisati vlastitu priču
pripremiti prezentacije o knjigama iz različitih kultura te ih usporediti s učenicima ostalih europskih zemalja
razvijati i poticati maštu i kreativno stvaralaštvo.

Čitajući knjige, čitatelj može otputovati u neko drugo vrijeme, na neko drugo mjesto, na neki drugi planet. Beskrajne su mogućnosti koje nam pruža svijet knjige. Čitanje razvija ideje, kreativnost i maštu, pomaže razviti kritičko mišljenje, uči nas o drugim kulturama, informira nas i educira.  Knjiga u današnje vrijeme ima ozbiljne suparnike u mnogim medijima koji zaokupljaju slobodno vrijeme djece pa su se učiteljice hrvatskoga jezike uključile u projekt.

Projekt je počeo u rujnu predstavljanjem upoznavanjem projektnih partnera i učenika u Padletu. Učenici su se predstavljali avatarima izrađenim u digitalnom alatu Bitmoji te su na taj način naučili kako prikazati svoje podatke u digitalnom svijetu. Prva učenička aktivnost bila je osmisliti poster i logo projekta te odabrati najbolji. Svaka je škola predložila svoj logo i poster te su učenici i učitelji odabrali najbolji. U sljedećoj su aktivnosti učenici na engleskom jeziku predstavili svoju zadnju pročitanu knjigu te su pisali o svojoj najdražoj knjizi. 

U prosincu su sve škole izrađivale straničnike te su ih poslali sudionicima čestitajući na taj način božićne i novogodišnje blagdane. Jedna od najzanimljivijih aktivnosti bila je osmisliti naslovnicu vlastite knjige te ju ilustrirati. Učenici su „posvojili“ Sanju Pilić te su njezine knjige predstavili u Twinspace-u. Dio aktivnosti učenici su odradili u školskoj i gradskoj knjižnici koja je mjesto partnerskog odnosa učenika, učitelja i knjižničara. Izuzetno je važno da je projekt poticao učeničku samostalnost, samopouzdanje i pozitivnu sliku o sebi jer su to osnovni preduvjeti za stvaralačko djelovanje. U ožujku su svi učenici donijeli u razred jednu knjigu iz kućne biblioteke te su međusobno razmjenjivali knjige.

Na kraju projekta učenici su pisali vlastitu priču te ju objavljivali na Twinspace-u pod pseudonimom što im je bilo jako zanimljivo. Zadnja aktivnost bila je pisanje zajedničke priče i objava u e-knjizi https://www.storyjumper.com/book/read/84492135/5ed930b31139c#page/28