prodaja@stozacibrid.com hr@hardtechnique.com vjeko.kovacicek@coolintunit.com info@tehnikhard.net mail@coolintunit.com webmaster@stozacibrid.com admin@hardtechnique.com tehnikhard.net web.stozacibrid.com www.coolintunit.com

Mentalna higijena baranjskih učenika

Učenici predmetne nastave Područne škole Kneževo sudjelovali su tijekom školske godine 2023./2024. u eTwinningovom projektu “Well-being @ school”. Tijekom projektnih aktivnosti promišljali su o svojem mentalnom zdravlju i zadovoljstvu te se upoznali s raznim vještinama jačanja vlastitog mentalnog zdravlja i brige o mentalnoj higijeni.

Autori: Goran Podunavac goran.podunavac@skole.hr i Željko Predojević zeljko.predojevic@skole.hr

Učenici predmetne nastave Područne škole Kneževo sudjelovali su tijekom školske godine 2023./2024. u eTwinningovom projektu “Well-being @ school”. Tijekom projektnih aktivnosti promišljali su o svojem mentalnom zdravlju i zadovoljstvu te se upoznali s raznim vještinama jačanja vlastitog mentalnog zdravlja i brige o mentalnoj higijeni.

Glavni ciljevi projekta su podići svijest među učenicima predmetne nastave o mentalnom zdravlju; educirati učenike kako prepoznati kod sebe i drugih probleme vezane uz mentalno zdravlje te kome se obratiti za pomoć; educirati učenike kako analizirati vlastite emocije, potrebe, navike, odnose i mehanizme nošenja sa stresom i raznoraznim izazovima u razdoblju pubertetskih promjena te im pomoći u razvijanju zdravih navika, mehanizama i ponašanja, koji vode ispravnom samoprihvaćanju, razvijanju kvalitetnih odnosa i ljubavi prema samom sebi te manjoj mogućnosti razvoja poremećaja.

Na samom početku projekta učenici iz Grčke, Hrvatske, Poljske, Portugala i Slovačke predstavili su se jednim drugima koristeći digitalni alat WordArt. U oblaku riječi istaknuli su po čemu su posebni tako da je digitalni alat Padlet postao obojan njihovom jedinstvenošću i različitošću.

U digitalnom alatu Canva izradili su postere “I can” na kojima su istaknuli u čemu su uspješni te što sve znaju i umiju. Osjećaj da su sposobni i kompetentni u određenim područjima bio je temelj za jačanje učeničke pozitivne slike o sebi, a kroz naglašavanje vlastitih snaga i postignuća, učenici su razvili optimističan pogled na budućnost i vjeru u vlastite mogućnosti.

U internacionalnim timovima učenici su na TwinSpaceu pisali zajedničku priču o mentalnom zdravlju uz stvaranje likova i situacija koje su zahtijevale empatiju i razumijevanje različitih perspektiva. Kroz ovaj proces, učenici su stavljeni u tuđu kožu te su pritom razmišljali o iskustvima i osjećajima drugih osoba, što je dodatno potaknulo razvoj empatije i suosjećanja. Razvijali su svoje vještine pisanja na engleskom jeziku, kreativno razmišljanje i timski rad.

Pčelica “Bee Positive” posjetila je sve škole uključene u ovom projektu. Zajedno s njom učenici su slali pisma podrške jedni drugima, a nisu izostali niti pokloni kao mali znaci pažnje. U svaku državu je doputovao i cvijet čije su latice učenici ispisali zanimljivostima o zemlji u kojoj žive, ali su i dodali QR kodove kako bi njihovi vršnjaci mogli saznati više informacija o zemljama u projektu. Videozapis možete pogledati na ovoj poveznici.

Znanstveno je dokazano da tjelesna aktivnost doprinosi dobrom osjećaju i većoj kvaliteti života jer posredstvom različitih neurobiokemijskih i psiholoških mehanizama pozitivno djeluje na raspoloženje, jača imunitet, poboljšava sliku o sebi, smanjuje negativan utjecaj stresa, poboljšava san i sl. To je bio i više nego dovoljan razlog da se od ove školske godine u baranjskoj školi uvede svakodnevna rekreacijska pauza u trajanju 15 minuta. Učenici tada vrijeme provode u školskom dvorištu na svježem zraku – graničar, gumi-gumi, šetnja, igre na snijegu, sadnja cvijeća, ples, preskakanje užeta, puštanje zmajeva

Zajedničkim snagama učenici iz pet zemalja izradili su i mali rječnik mentalnog zdravlja u kojem su na engleskom, slovačkom, hrvatskom, poljskom, grčkom i portugalskom preveli i objasnili najvažnije pojmove vezane uz mentalnu dobrobit. Uvidjeli su sličnosti i razlike među jezicima, ali i bolje upoznali terminologiju pojedinih pojmova. Katkad nešto znamo što je, ali nismo sposobni to objasniti.

Među školama su održane i videokonferencije. Učenici su se pobliže upoznali i pritom od svojih novih prijatelja naučili su mnoštvo novih informacija o prirodnoj, povijesnoj i kulturnoj baštini njihove zemlje, a posebice o regiji iz koje dolaze. Predstavili su jedni drugima koje projektne aktivnosti na temu mentalnog zdravlja provide u svojim školama i dobili nove ideje što bi i sami mogli primjeniti u kneževačkoj školi, a pokazalo se uspješnim u partnerskim školama.

Videokonferencija učenika PŠ Kneževo sa slovačkom partnerskom školom

Posebnost ovog projekta je što su škole sklopile nova europska prijateljstva, a koordinatori projekta u Osnovnoj školi Popovac, učitelj informatike Goran Podunavac i učitelj povijesti i hrvatskoga jezika Željko Predojević, prijavili su Agenciji za mobilnost i programe EU KA1 projekt “What’s STRONG with you?” u nadi da će zahvaljujući dobivenim novčanim sredstvima moći posjetiti prijateljske škole i uživo nastaviti započetu suradnju ovim hvalevrijednim projektom. S nesrtpljenjem svi iščekuju rezultate prijave u narednim tjednima.

Učenici su u evaluacijskim upitniku izrazili zadovoljstvo ovim projektom jer im je kroz njega pružena podrška. Uspjeli su razviti svoje brojne vještina i dodatno se osnažiti u vezi s mentalnim zdravljem, što svakako ima dugoročni pozitivan utjecaj na njihovu dobrobit i kvalitetu života.