Tečaj se održavao u Barceloni, a uz mene su sudjelovale i učiteljice iz Bordeauxa (Francuska).
Cilj tečaja bio je usvojiti mindfulness tehnike kroz promatranje umjetnosti te ih implementirati u nastavu. Svakodnevne radionice, predavanja i praktične vježbe otvorile su mi nove perspektive o tome kako učenicima približiti pažljivo promatranje, refleksiju i kreativno izražavanje.
Posebno ih je oduševio posjet Nacionalnom muzeju Katalonije, gdje su imali priliku primijeniti mindfulness vježbe u promatranju umjetničkih djela. Fundació Joan Miró, muzej suvremene umjetnosti, potaknuo je nova razmišljanja o simbolici i izražavanju emocija kroz umjetnost. Osim toga, u sklopu kulturnih aktivnosti autorica je posjetila i Picassov muzej, Katedralu Svetog Križa i Svete Eulalije, znamenitu Sagradu Familiju te druga Gaudijeva remek-djela, koja su je ostavila bez daha. Poseban trenutak bio je boravak u Crkvi Srca Isusova na vrhu Tibidabo, gdje je doživjela unutarnji mir i duhovno obogaćenje.
Osim s učiteljicama iz Francuske, tijekom pauza i zajedničkih aktivnosti imala je priliku družiti se i s kolegama iz Poljske, Cipra i Švedske. Razmjenjivali su iskustava i ideje o poučavanju te dogovarali buduću suradnju.
Na kraju tečaja zadatak im je bio navesti neke mogućnosti poučavanja u svojoj školi, a koje uključuju znanja i spoznaje koje su dobili na tečaju. U izradi prijedloga scenarija, vodila se metodama i oblicima rada koje tijekom godina uspješno provodi u vjeronaučnoj nastavi uz doprinos onoga što je osvijestila tijekom tečaja. Scenarij je oblikovan tako da učenici kroz umjetničke aktivnosti, vođene meditacije i refleksivne zadatke dublje razumiju vjerske poruke, jačaju emocionalnu povezanost s vjerom i razvijaju unutarnji mir.
Scenarij je podijelila u nekoliko etapa:
- Uvod u mindfulness i duhovnu refleksiju, gdje učenici uz meditativnu glazbu i trenutke tišine – vježbe disanja i meditacije uče kako usmjeriti pažnju na Božju prisutnost u svom životu.
- Promatranje i analiza vjerskih umjetničkih djela koja učenici otkrivaju u školskom prostoru putem digitalne aplikacije GooseChase ili Schevengar. Učenici razvijaju pažljivo promatranje, empatiju i kreativno izražavanje vlastitih duhovnih doživljaja na temelju zadataka koje osmišljava učiteljica a koji učenike vode zadanom cilju.
- Kreativne aktivnosti inspirirane biblijskim tekstovima, uključujući izradu mandala s biblijskim citatima, postera koji su reinterpretacija već poznate slike ili stvaranje nove slike u vremenu u kojem se nalazimo, vizualizacijske vježbe poput zamišljanja hoda s Isusom te vođenje dnevnika zahvalnosti i duhovnog rasta….
- Praktična primjena vjere kroz zajedničke projekte, gdje učenici kroz male geste dobrote, pisanje ohrabrujućih poruka ili sudjelovanje u humanitarnim aktivnostima uče kako živjeti kršćanske vrijednosti u svakodnevnom životu.
Predstavljajući ovaj scenarij kolegicama i voditeljici tečaja, svi su se složili da pristup kombiniranja mindfulnessa, umjetnosti i vjere otvara nove mogućnosti u nastavi čineći je interaktivnijom i dublje smislenom za učenike. Ova mobilnost nije bila samo stručno usavršavanje, već i put duhovnog rasta, razmjene iskustava i produbljivanja vjere kroz umjetnost i kulturu. Povratkom u svoju školu donijela je ne samo nova znanja i metode poučavanja, već i obnovljen duh spreman za nove izazove i nadahnuća u radu s vjeroučenicima.