prodaja@stozacibrid.com hr@hardtechnique.com vjeko.kovacicek@coolintunit.com info@tehnikhard.net mail@coolintunit.com webmaster@stozacibrid.com admin@hardtechnique.com tehnikhard.net web.stozacibrid.com www.coolintunit.com

Mindfulness, umjetnost i duhovnost

U sklopu Erasmus akreditacije, od 24. veljače do 1. ožujka 2025., vjeroučiteljica iz Osnovne škole Bedekovčina imala je priliku sudjelovati na tečaju “Bring Mindfulness to Your Class with Practical Activities and Museum Visits”, koji je organizirala Europass Teacher Academy pod vodstvom Federice Di Bartolomeo.

Tečaj se održavao u Barceloni, a uz mene su sudjelovale i učiteljice iz Bordeauxa (Francuska). Erasmus OŠ Bedekovčina

Cilj tečaja bio je usvojiti mindfulness tehnike kroz promatranje umjetnosti te ih implementirati u nastavu. Svakodnevne radionice, predavanja i praktične vježbe otvorile su mi nove perspektive o tome kako učenicima približiti pažljivo promatranje, refleksiju i kreativno izražavanje.

Posebno ih je oduševio posjet Nacionalnom muzeju Katalonije, gdje su imali priliku primijeniti mindfulness vježbe u promatranju umjetničkih djela. Fundació Joan Miró, muzej suvremene umjetnosti, potaknuo je nova razmišljanja o simbolici i izražavanju emocija kroz umjetnost. Osim toga, u sklopu kulturnih aktivnosti autorica je posjetila i Picassov muzej, Katedralu Svetog Križa i Svete Eulalije, znamenitu Sagradu Familiju te druga Gaudijeva remek-djela, koja su je ostavila bez daha. Poseban trenutak bio je boravak u Crkvi Srca Isusova na vrhu Tibidabo, gdje je doživjela unutarnji mir i duhovno obogaćenje.

Osim s učiteljicama iz Francuske, tijekom pauza i zajedničkih aktivnosti imala je priliku družiti se i s kolegama iz Poljske, Cipra i Švedske. Razmjenjivali su iskustava i ideje o poučavanju te dogovarali buduću suradnju.

Na kraju tečaja zadatak im je bio navesti neke mogućnosti poučavanja u svojoj školi, a koje uključuju znanja i spoznaje koje su dobili na tečaju. U izradi prijedloga scenarija, vodila se metodama i oblicima rada koje tijekom godina uspješno provodi u vjeronaučnoj nastavi uz doprinos onoga što je osvijestila tijekom tečaja. Scenarij je oblikovan tako da učenici kroz umjetničke aktivnosti, vođene meditacije i refleksivne zadatke dublje razumiju vjerske poruke, jačaju emocionalnu povezanost s vjerom i razvijaju unutarnji mir.

Scenarij je podijelila u nekoliko etapa:

  • Uvod u mindfulness i duhovnu refleksiju, gdje učenici uz meditativnu glazbu i trenutke tišine – vježbe disanja i meditacije uče kako usmjeriti pažnju na Božju prisutnost u svom životu.
  • Promatranje i analiza vjerskih umjetničkih djela koja učenici otkrivaju u školskom prostoru putem digitalne aplikacije GooseChase ili Schevengar.  Učenici razvijaju pažljivo promatranje, empatiju i kreativno izražavanje vlastitih duhovnih doživljaja na temelju zadataka koje osmišljava učiteljica a koji učenike vode zadanom cilju.
  • Kreativne aktivnosti inspirirane biblijskim tekstovima, uključujući izradu mandala s biblijskim citatima, postera koji su reinterpretacija već poznate slike ili stvaranje nove slike u vremenu u kojem se nalazimo,  vizualizacijske vježbe poput zamišljanja hoda s Isusom te vođenje dnevnika zahvalnosti i duhovnog rasta….
  • Praktična primjena vjere kroz zajedničke projekte, gdje učenici kroz male geste dobrote, pisanje ohrabrujućih poruka ili sudjelovanje u humanitarnim aktivnostima uče kako živjeti kršćanske vrijednosti u svakodnevnom životu.

Predstavljajući ovaj scenarij kolegicama i voditeljici tečaja, svi su se složili da pristup kombiniranja mindfulnessa, umjetnosti i vjere otvara nove mogućnosti u nastavi čineći je interaktivnijom i dublje smislenom za učenike. Ova mobilnost nije bila samo stručno usavršavanje, već i put duhovnog rasta, razmjene iskustava i produbljivanja vjere kroz umjetnost i kulturu. Povratkom u svoju školu donijela je ne samo nova znanja i metode poučavanja, već i obnovljen duh spreman za nove izazove i nadahnuća u radu s vjeroučenicima.