Mjesec hrvatske knjige u 2. razredu Osnovne škole Škurinje Rijeka

Čitanje je jedna od temeljnih vještina na kojoj se gradi školovanje, ali i oplemenjuje i obogaćuje život. Razvijati ljubav prema čitanju i znatiželju za pisanom rječju jedan je od temeljnih zadataka učitelja. Čitanjem se bave stalno, ali su tijekom Mjeseca hrvatske knjige (od 15. listopada do 15. studenog) posebno slavili čitanje.

Tijekom Mjeseca hrvatske knjige svakodnevno su izmjenjivale razne aktivnosti posvećene približavanju pisane riječi dječjem svijetu. Poticaj za istraživanje knjiga bila je prezentacija o zanimljivostima vezanima uz knjigu i čitanje. Znatiželja je rasla sa svakim novim slajdom i pričama o naboljim čitačima, najvećim i najmanjim knjigama, najdužim rečenica, bogatstvu svjetskih knjižnica i načinima tiskanja knjiga.Pogledali su i videozapis o načinu kako se ručno izrađuje knjiga i kasnije razgovarali o pogledanom. Autorica je upoznala učenike s pojmom akrostiha, a zatim su se učenici okušali u pisanju akrostihova na riječ knjiga. Zadovoljstvo joj je bilo čitati prve uspješnice. Birali su i najčitačicu razreda. Izbor su obavili uz pomoć knjižničarke prema broju posuđenih naslova. Pohvale su dobili i ostali čitači ,koji su knjige i slikovnice posuđivali u drugim knjižnicama ili čitali iz vlastite biblioteke. Najčitačica je dobila i mali poklon.

Škola je sudjelovalia i na natjecanju u izražajnom čitanju proznih književnih tekstova “I ti možeš biti teta/barba pričalica” u organizaciji udruge Portić. Posebne pohvale dobilo je dvoje učenika Škole. Razgovarali su i o izreci “Ne sudi knjigu po koricama”. Analizirali su i naslovnice raznih knjiga i uspoređivali ih sa sadržajem. Zaključili su da knjiga s neuglednom naslovnicom može biti važnija od knjige s dotjeranom naslovnicom. Da bi procijenili kakva je knjiga, valja je pročitati. Izreku “Ne sudi knjigu prema koricama” možemo primijeniti i na ljude. Ne možemo procijeniti nekoga prema onome što vidimo. U prilog tome pogledali su poticaju priču o Lilly, djevojci koja je zbog težine skoro odustala od baleta. Ustrajnost i borba za vlastitu sreću pobijedili su, i ostavili lekciju učenicima o tome kako ništa nije nemoguće. Analizirali su neke od mudrih misli o čitanju. Čitali su ih, objašnjavali i povezivali sa svakodnevnim životom. Učenici su se kroz grupni istraživački rad upoznali s anatomijom knjige (prednja korica, stražnja korica, hrbat, naslov knjige, autor, stranice). Usvojili su pojmove: autor, ilustrator, nakladnik, izdavač. Svoju kreativnost učenici su iskazali i kroz izradu straničnika za sebe i prijatelja. Upoznavajući se s pojmom venovog dijagrama, tijekom rada u paru, uočavali su sličnosti i razlike knjižnice i knjižare. Svaki je učenik pročitao priču po vlastitom izboru i predstavio je svojim prijateljima. Ispričao je zašto bi baš tu priču preporučio svojim prijateljima.

Čajanka je posebno razveselila učenike. U udobnom kutku učionice, s toplim čajem i kolačićima, slušajući priče koje im je autorica čitala, učenici su putovali novim prostranstvima, uživali u nekim novim susretima, radovali se širenju svoje mašte. Druženje učenika s pričama se nastavlja. Put su utabali, slijede neka nova čitanja, novi užici, nova putovanja kroz knjige.