prodaja@stozacibrid.com hr@hardtechnique.com vjeko.kovacicek@coolintunit.com info@tehnikhard.net mail@coolintunit.com webmaster@stozacibrid.com admin@hardtechnique.com tehnikhard.net web.stozacibrid.com www.coolintunit.com

Nastavak online edukacije za Škole budućnosti

Treću zaredom edukaciju koja je održana četvrtak, 8. veljače 2024. putem Zoom platforme, a u sklopu projekta STEMwave – Škola budućnosti prisustvovali su, a koji je organiziran za 2023./2024. godinu, izvrsna savjetnica Jasminka Belščak, mag. inf. iz Osnovne škole Petrijanec, izvrsni savjetnik Tomislav Leček iz III. OŠ Varaždin te učiteljica Antonia Pantelić iz III. OŠ Varaždin.

OŠ Petrijanec (mentorica: izvrsna savjetnica Jasminka Belščak, mag. inf.) sudjeluje u projektu Škola budućnosti od 2021. godine kroz: 2020./2021. – početak (PILOT projekt) i 2021./2022.: Izrada AI chatbota (2020./2021. Svijet bez gladi, Očuvanje života na Zemlji, 2021./2022. Program Decider, Učitelj Linker), 2022./2023.: Robotika i automatizirani sustavi (STEMI Hexapod se zaljubio) i Equinox Challenge te 2023./2024.: Robotika i automatizirani sustavi i Equinox Challenge i Izrada AI chatbota.

online Zoom platforma - Leček Tomislav,Jasminka BelščakProjekt STEMwave – Škola budućnosti pokrenule su tvrtke Stemi i Infobip, a pilotiran je u drugom polugodištu školske godine 2020/21. Cilj projekta bio je i ostao učiniti Hrvatski školski sustav svjetskim predvodnikom, koji donosi najmodernija znanja iz industrije u okviru školskih programa umjetne inteligencije, robotike i internet stvari za osnovne i srednje škole.

U samom pilot projektu sudjelovalo je više od 60 škola, 1000 učenika i 150 učitelja diljem Hrvatske. Učenici su formirali razvojne timove, istraživali UN ciljeve održivosti te osmišljavali chatbot rješenja pogonjena umjetnom inteligencijom koja rješavaju neki od problema u njihovoj lokalnoj sredini.

Razlozi uključivanja u ovaj projekt te sudjelovanje u edukaciji jest zbog povezivanje hrvatskih škola s tehnološkom industrijom što je ujedno i primarni cilj ovog projekta. Uvođenjem novih znanja kao što su: Umjetna Inteligencija, Internet of Things, crowdfunding, izgradnja tehnoloških tvrtki, itd., kroz projekt ŠKOLA BUDUĆNOSTI, planirano je popularizirati obrazovanje u Hrvatskoj.

Učitelji koji kroz projekt sudjeluju čine zajednicu od 300+ učitelja koji su ili će biti usmjeravani i educirani najmodernijim znanjima i načinima rada iz industrije. Ovakvim bottom-up pristupom na najbolji način stiču se nova znanja te osnažuju učitelji da budu predvodnici promjena u obrazovanju.

Daljnje prednosti ovog projekt je uključivanje inženjera tehnoloških tvrtki koji imaju prilike mentorirati učenike u izradi završnih projekata i prenositi znanje na njihove učitelje. Time tvrtka ostvaruje snažnu društvenu odgovornost i povećava zadovoljstvo svojih zaposlenika.

Prethodne dvije online edukacije obuhvatile su nekoliko područja koje su dale uvid što i kako raditi kako bi učenici u prezentiranim područjima bili uspješni. Inženjerski pregled – dobiva se opći pregled inženjeringa, popularnih industrija i disciplina, s glavnim fokusom na robotiku i umjetnu inteligenciju. (Učenici će provoditi istraživanje svog prvog projekta te učiti kako formalno prezentirati materijale.) Montaža i kalibracija robota – učenici počinju s izgradnjom Hexapoda, prvog robota inspiriranog biologijom te dovršavaju mehaničku i električnu integraciju te stječu razumijevanje kako pravilno testirati i otklanjati probleme robotskih sustava. Osnovni koncepti – učenici doživljavaju kako je biti inženjer. Savladavanje pisanje inženjerskih zahtjeva, bitnu vještinu za rad u bilo kojem timu. Dodatno, uče o ulazno/izlaznim sučeljima i primjenjuju to znanje u kratkom projektu. Razvoj mobilnih aplikacija – učenici izrađuju svoju Android aplikaciju za upravljanje Hexapod robotom. Razvijaju razumijevanje osnovnih gradivnih blokova koji čine jezgru svih aplikacija, kako dizajnirati korisničko sučelje i kako upravljati događajima.

Ova, treća edukacija, obuhvaćala je područje 3D modeliranja u sklopu robotike, što je predstavljalo ulazak u svijet 3D dizajna što znači učenje o procesu, glavnim elementima dizajna i gdje bi se mogli primijeniti te vještine. Nadalje, cilj ove edukacije je razvijanje vještine u osnovnom 3D modeliranju i primjenjivanju na Hexapod robota tako što se redizajnira njegovo tijelo.

Paralelno s edukacijom učitelja, učitelji stečena iskustva i nova znanja prenose svojim učenicima kako bi u ovoj godini učenici bili uspješni u provođenju ovog projekta gdje je ipak naglasak na novim kompetencijama učenika, kroz edukaciju učitelja i njihovoj sposobnosti prenošenja novih znanja svojim učenicima.

Posljednja edukacija bit će sukus svega s ciljem uspješnog provođenja cijelog projekta, što prema dosad postignutim rezultatima, bit će potvrda zašto, projekti poput ovog, imaju kontinuitet, ali i budućnost.