Nastavak prošlogodišnjeg eTwining projekta “Čudesna tekućina voda 2”

I ove školske godine učenici Osnovne škole Milan Brozović Kastav, nastavili su sa aktivnostima vezanim uz obilježavanje Svjetskog dana voda i to po drugi put u projektu “Čudesna tekućina voda 2”, autorica Marice Jurić i Ivane Žagar.

Projekt sadrži aktivnosti kojima se pokušava učenicima ukazati na važnost vode u cijelome svijetu. Zbog sve veće važnosti očuvanja vode u svijetu, tijekom cijele godine potrebno je savjesno o njoj brinuti. Jedan je dan samo opomena i podsjetnik za sve ostale dane. Ovaj je projekt tek kapljica u moru kojim se pokušavaju potaknuti ideje i stvaralački rad učenika.

I ove školske godine učenici škole nastavili su sa aktivnostima vezanim uz obilježavanje Svjetskog dana voda i to po drugi put u projektu “Čudesna tekućina voda 2”, autorica Marice Jurić i Ivane Žagar. Zajedničko putovanje kroz čudesnu tekućinu vodu učenici su započeli pričom o maloj kapljici Karli koja već milijunima godina kruži u prirodi i prošla je i kroz probavni sustav dinosaura. Učenici 1. a razreda, uz obilježavanje Svjetskog dana voda, istraživali su i pričali o vodi. Na pitanje za što nam služi voda, djeca su došla do raznih zaključaka. Jedna učenica je rekla da voda služi za kupanje i piće, a jedan od učenika je izjavio da vode ima u slini. Uz pomoć dječje enciklopedije saznali su da je voda najzdravije piće bez okusa i mirisa. Listajući enciklopediju upoznali su oceane, rijeke, potoke, močvare i jezera. Naučili su da Hrvatska ima Jadransko more. Izvodili su razne pokuse s vodom i isprobavali razne okuse: što se događa s vodom kada se u nju stavi šećer, sol, limunska kiselina. Osim pokusa, radili su sok od vode i Cedevite te su spoznali kada se u vodu stavi boja, voda promijeni boju. Istraživali su koje stvari iz naše pernice plutaju, a koje tonu.

Uz obilježavanje Dana voda učenici su učili čitati podatke iz piktograma. Pisali su i zabavljali se sastavljajući nevidljive poruke svojim prijateljima: iscijedili su limun, dodali par kapi vode i dobro izmiješali žličicom. Štapić za uši poslužio je kao olovka. Umočili su vrh štapića omotan vatom u limunov sok i napisali poruke na običnom bijelom papiru. Dok su pisali poruku, trag limunovog soka bio je vidljiv toliko da su mogli napisati poruku. Kad se sok osušio, papir je opet izgledao kao komad praznog bijelog papira na kojemu ništa ne piše. Stavili su poruke na prozorsko staklo u učionici oko pola sata na sunčevoj svjetlosti i poruka se pojavila. Oduševljeno su čitali poruke. Limunov sok (kao i sok mnogih drugih vrsta voća) sadrži otopljene spojeve grafita koji su bezbojni. Kad se papir zagrije, grafitni spojevi se pretvaraju u crni grafit i slova postanu vidljiva. Vodenim bojama i tehnikom mokro na mokro slikali su kišu i dugu, zaključili su da nam je voda važna u stvaranju zanimljivih radova.