Oblikovanje glinom kao antistres terapija

Na samom početku drugog polugodišta na stručnom vijeću učitelja Osnovne škole Jurja Dobrile iz Rovinja, učitelji osim redovitih tema, stručnih predavanja i koordinacije oko plana rada imali priliku sudjelovati na kreativnoj radionici oblikovanja gline kakvu inače učiteljica likovne kulture Arijana Dobrila Barbaro priprema za učenike. Ovaj put sudionici su bili učitelji.

Povratak u školske klupe i neizvjesnost oko načina odvijanja nastave u drugom polugodištu, kao i pooštravanje mjera koje su na snazi zbog suzbijanja pandemije, zasigurno su i kod učenika i kod njihovih roditelja izazvale određenu dozu stresa. No, ne manjoj količini stresa u ovom pandemijskom razdoblju izloženi su i učitelji obzirom da kontinuirano nalaze načine kako kreativno i inovativno poučavati učenike, rade na usvajanju novih kompetencija i novih alata za rad i vrednovanje sadržaja te nalaze nove načine komunikacije s roditeljima, imajući u vidu pritom i potrebe učenika s kojima se svakodnevno susreću na nastavi.

Upravo su zbog toga na samom početku drugog polugodišta na stručnom vijeću učitelja, učitelji osim redovitih tema, stručnih predavanja i koordinacije oko plana rada imali priliku sudjelovati na kreativnoj radionici oblikovanja gline kakvu inače učiteljica likovne kulture Arijana Dobrila Barbaro priprema za učenike. Kroz jednosatnu antistres terapiju učitelji su na kratko postali učenici i aktivni sudionici nastavnog procesa. Svaki učitelj je izradio glinenu posudu tehnikama oduzimanja ili dodavanja koju će u sljedećoj fazi i oslikati. Mnoga su istraživanja pokazala kako rad s glinom pomaže u razvoju motorike, jača koordinaciju između oka i ruke, razvija koncentraciju i što je najvažnije – razvija drugačiji oblik komunikacije, ponajprije one neverbalne. Osim toga, oblikovanje glinom smanjuje napetost i razinu stresa, a istovremeno jača mišiće, fine motoričke sposobnosti i cirkulaciju krvi od podlaktice do šake. Važno je to poticati kod djece, a podjednako je važno te sposobnosti jačati i kod odraslih. Uz ugodnu atmosferu i opuštajuću glazbu učitelji su ovog puta imali priliku s kolegama uživo razmijeniti svoje ideje i iskustva u radu s učenicima te dogovoriti realizaciju nekih novih zajedničkih aktivnosti te su se na kraju radionice svi zajedno složili kako im je radionica doista bila vrlo lijepo iskustvo i izvrstan način na koji je moguće unaprjeđivati timski rad i suradničko učenje kod učenika. Cilj ove radionice bio je opuštanje, zabava i u konačnici i lijepa uspomena u čemu su itekako uspjeli.